اسلایدشوافغانستانسیاست

عطا محمد نور: هرکس خوب کار کند باید رهبر شود


حزب جمعیت اسلامی افغانستان از چهارمین سالگرد کشته‌شدن محمد رسول محسنی، رییس پیشین شورای ولایتی بغلان طی همایشی در کابل تجلیل به عمل آورد.
به گزارش خبرگزاری دید، عطا محمد نور، والی ولایت بلخ، در این مراسم با اشاره به وضعیت فعلی کشور گفت که تمامی نابسانی‌های ما از آنجا ناشی می‌شود که« برنامه درست» نداشته‌ایم.
وی افزود: هرکدام ما از حاکمیت مطلق ارگ شکایت داریم، در صورتی که خود ما نیز متحد نیستیم، و برنامه مسجم و مدون نداریم تا حق خود را بگیریم.
آقای نور با اشاره به اختلافاتی که اکنون در درون حزب جمعیت وجود دارد، گفت: هرکدام ما ادعای رهبری داریم و به گروه‌های مختلف تقسیم شده‌ایم. اگر کسی به ما حق بدهد، به کدام آدرس مراجعه کند!
والی بلخ در بخش دیگر از صحبت‌هایش ضمن ابراز نگرانی از ادامه اختلافات سیاسی، گفت که هرکس که شایسته‌گی دارد و خوب کار می‌کند، باید رهبر شود.
عطا محمد نور، وجود جنگ‌های کنونی در کشور را نیز نگران‌کننده خواند و گفت که دولت برای مهار دامنه جنگ هیچگونه برنامه روشنی ندارد.
وی افزود: طالبان در افغانستان از سه – چهار کشور دستور می‌گیرند و خون بی‌گناهان بر زمین می‌ریزند. آنها حامیان قوی بیرونی دارند که برای شان سلاح، پول و تجهیزات داده می‌دهند.
این چهره جهادی در ادامه تصریح کرد که گروه های شورشی از دورترین نقطه بدخشان گرفته تا شهرهای بزرگ در همه جا خانواده دارند و نیرو آموزش می‌دهند و دست به کشتار نظامیان و غیرنظامیان می‌زنند.
آقای نور در ادامه سخنانش به جنگ شمال نیز اشاره کرد و گفت اگر به شمال افغانستان توجه نشود، ولایت‌های شمال به سوریه دوم تبدیل می‌شود و از این طریق، جنگ شیعه و سنی در این ولایات چاق خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا