آخرین اخباراسلایدشوسیاست

عطا محمد نور: پای کج حکومت را راست می‌کنیم!

عطا محمد نور در جریان نماز عید فطر در مزار شریف خواستار اصلاحات جدی، عملی و حتمی در حکومت وحدت ملی شد.

به گزارش خبرگزاری دید، عطا محمد نور، والی بلخ و رییس اجرایی جمعیت اسلامی افغانستان که در مراسم نماز عید سعید فطر در مزار شریف صحبت می‌کرد، فساد و ضعف موجود در دولت را غیر قابل تحمل دانسته و گفت:« کارد به استخوان مردم رسیده و صبر مردم تمام شده است. کسی بخواهد یا نخواهد، اصلاحات حتمی و جدی باید در ساختار حکومت وحدت ملی بیاید.»

وی با اشاره به کشتار معترضان در ماه رمضان گفت: حکومت در عوض شنیدن صدای مدنی معترضان و در عوض همدردی با خانواده‌های قربانیان حوادث خونین، آنان را به گلوله بست.

وی با بی‌کفایت خواندن ارگان‌های امنیتی و کشفی در رویدادهای کابل  تاکید کرد،  کسانی بودند که فرمان دادند و کسانی بودند که این برنامه را مدیریت کرده و فرزندان این ملت را عمداً نشانه گرفتند.

آقای نور همچنان از هر دو رهبر حکومت وحدت ملی خواست تا حرف مردم را بشنوند و امن و نظم را در جامعه تامین کنند.

وی هشدار داد: کسی بخواهد یا نخواهد وی و همپیمانانش خواستار اصلاحات جدی، عملی و حتمی در ساختار دولت در بخش‌های ملکی و نظامی هستند.

والی بلخ همچنان گفت: فساد در حکومت به اوج خود رسیده و تمام قراردادها در ارگ و به صورت یکجانبه صورت گرفته و پول‌ها بین افراد مشخص تقسیم می‌شود.

آقای نور هشدار داد: در صورت شنیده‌نشدن صدای دادخواهی آنان به قوی‌ترین و خطرناک‌ترین حرکت مدنی دست خواهد زد و حرکت صدها هزار نفری را به منظور دادخواهی در کابل به راه انداخته و پای کج حکومت را راست خواهند کرد.

وی بار دیگر تاکید کرد که خواستار سقوط و برکناری نظام نیست، زیرا خود بخشی از نظام است و با قربانی دادن زیادی در ایجاد نظام کنونی سهم گرفته است.

رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی در ادامه افزود: ما خواستار بی‌نظمی در کشور نیستیم، ولی قربانی‌دادن بیش از حد عزیزان و جوانان فرهیخته در کنار بی‌پروایی مسئولان کابل‌نشین قابل قبول نیست .

وی با اشاره به وقوع حملات انتحاری در مراسم جنازه “سالم ایزد یار” در بادام باغ کابل گفت: این انتحاری‌ها، یا در مهمانخانه‌های امن بوده‌اند و یا توسط هلیکوپترهای دولتی منتقل شده‌اند.

گفتنی است که شب گذشته نیز دفتر مطبوعاتی والی بلخ با ارسال پیام ویدیویی به خبرگزاری دید، ضمن اعلام حمایت از اعتراضات مدنی در کابل از دولت خواسته بود تا عاملان کشتار معترضان را مجازات کند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا