آخرین اخبارافغانستانزنانسیاست

عفو بین‌الملل: اتهام تجاوز جنسی در سرپل باید تحقیق شود

خبرگزاری دید: در پی نشر گزارش‌ها مبنی بر تجاوز جنسی بر یک زن و دو دختر در ولایت سرپل، سازمان عفو بین‌الملل خواستار بررسی فوری و پیرگرد قانونی این رویداد شد.

سازمان عفو بین‌الملل روز گذشته در بیانیه‌ای اعلان کرده است که ادعای تجاوز جنسی هولناک از سوی اعضای طا-لبان بر یک زن و دو دختر خردسالش در ولایت سرپل باید مورد پیگرد قانونی قرار گیرد.

این رویداد در شب ۲۸ فبروری در روستای خانقاه ولسوالی سوزمه قلعه رخ داده است.

در بیانیه عفو بین‌الملل آمده است: جزییات در حال ظهور تجاوز گروهی به یک زن و دخترانش که گفته می‌شود توسط اعضای طا-لبان صورت گرفته، پایین‌ترین سطح وحشت جدید در سابقه افتضاح نقض حقوق بشر است که در افغانستان امروز شاهد آن هستیم.

این سازمان می‌گوید که طا-لبان به‌عنوان مقامات فعلی باید این رویداد را محکوم کرده و بلافاصله تحقیقات مستقل، شفاف و بی‌طرفانه را در مورد اتهامات آغاز کنند.

بیانیه افزوده است: مرتکبین باید طبق قوانین و معیارهای بین المللی حقوق بشر در محاکمات عادلانه و بدون توسل به مجازات اعدام تحت تعقیب و مجازات قرار گیرند.

عفو بین‌الملل بیان داشته است که این رویدادها نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد.

این سازمان تأکید کرده است که قربانیان خشونت جنسی باید به عدالت، مراقبت‌های بهداشتی، خدمات حمایتی و غرامت موثر و جامعه متناسب به شدت آسیب دریافت کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا