آخرین اخبارجهانسیاست

عفو بین‌الملل از امریکا خواست تصمیم‌اش را در باره دارایی‌های افغانستان لغو کند

خبرگزاری دید: سازمان عفو بین‌الملل با «غیر منطقی و ناعادلانه» خواندن تصمیم دولت امریکا در باره ذخایر ارزی افغانستان، از این کشور خواست که فوراً تصمیم‌اش را لغو کند.

اخیراً جو بایدن رییس جمهور امریکا ۳٫۵ میلیارد دالر از مجموع هفت میلیاردی را که در این کشور نگهداری می‌شد، در یک فرمان اجرایی به قربانیان حادثه یازدهم سپتمبر اختصاص داد.
سازمان عفو بین‌الملل امروز دوشنبه (۲ حوت) در رشته‌توییتی، این تصمیم بایدن را اشتباه خوانده و گفته است که خانواده‌های قربانیان و بازماندگان حملات یازدهم سپتمبر مستحق عدالت، غرامت و پاسخگویی هستند؛ اما پول مورد نظر متعلق به عاملان این حملات «شنیع» نیست، بلکه دارایی مردم افغانستان است که امروز در گرسنگی به‌سر می‌برند.
سازمان عفو بین‌الملل افزوده است که امریکا حفظ جان افراد را بر سایر اهداف سیاست در افغانستان اولویت دهد. این سازمان تأکید کرده است درحالی که افغانستان به سمت یک فروپاشی اقتصادی بی‌سابقه پیش می‌رود، ایالات متحده باید پیش‌گیری از مرگ ومیر را در اولویت قرار دهد.
عفو بین‌الملل علاوه کرده است که اگر ایالات متحده بخواهد از گرسنگی، رنج و مرگ فراگیر در افغانستان جلوگیری کند، پول بیشتر در اختیار مردم افغانستان قرار دهد.
این سازمان تأکید کرده است که امریکا فوراً تصمیم خود را مبنی بر تقسیم ذخایر ارز خارجی منجمد شده‌ افغانستان لغو کند و اطمینان حاصل شود که مبلغ کامل در دست‌رس مردم افغانستان باقی می‌ماند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا