آخرین اخبارافغانستانحقوق بشر

عفو بین‌الملل: هدف قرار دادن مکتب‌ها «حمله مذموم» به مذهب و اقلیت‌های قومی است

خبرگزاری دید: سازمان عفو بین‌الملل در واکنش به حملات تروریستی روز گذشته را بر مراکز آموزشی در غرب کابل «حمله بر مذهب و اقلیت‌های قومی» خواند.


سازمان عفو بین‌الملل روز گذشته در بیانیه‌ای در واکنش به حملات تروریستی علیه دانش‌آموزان در غرب کابل گفت که این حملات نشان می‌دهد که طا-لبان در حفاظت از افراد ملکی به ‌ویژه اقلیت‌های قومی ناکام هستند.
سمیرا حمیدی فعال بخش آسیای جنوبی عفو بین‌الملل گفت: این حملات مذموم بر مکاتب، خشونتی را که مردم افغانستان همچنان در زندگی روزمره خود با آن مواجه هستند، نشان می‌دهد. همچنین نشان می‌دهد که طا-لبان به‌ عنوان مقامات فعلی، در محافظت از غیر نظامیان، به‌ ویژه افراد متعلق به گروه‌های قومی و اقلیت‌های مذهبی از آسیب‌ها ناکام هستند.
عفو بین‌الملل در ادامه از مسئولین فعلی خواست تحقیقات همه‌جانبه‌ای را مطابق با قوانین و معیارهای بین‌المللی انجام دهند.
در بیانیه این سازمان آمده است: عاملین این بمب‌گذاری‌های بی‌رحمانه باید در محکمه‌های عادلانه و در داد‌گاه‌های معمول غیرنظامی و بدون توسل به مجازات اعدام به عدالت سپرده شوند.
عفو بین‌الملل خشونت‌ها پس از این حملات را به شدت محکوم کرد و گفت: خبرنگاران افغانستان باید اجازه داشته باشند تا بدون ترس از انتقام کار خود را انجام دهند.
گفتنی است که مقامات طا-لبان اعلان کردند که در این حملات ۶ تن کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شده، اما تصاویر و آمارهای مردمی حاکی از ۲۶ کشته و ده‌ها زخمی است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا