آخرین اخبارافغانستانحقوق بشر

عفو بین الملل خواستار انجام تحقیق در باره جرایم جنگی همه طرف‌ها در افغانستان شد

خبرگزاری دید: سازمان عفو بین‌الملل از دیوان بین‌المللی کیفری خواست تحقیقات در باره جرایم جنگی مرتکب شده در افغانستان را فوراً آغاز کند.


سازمان عفو بین‌الملل روز گذشته در بیانیه‌ای از دیوان بین‌المللی کیفری خواست از فرصت استفاده کرده و تحقیقات در باره جرایم جنگی مرتکب شده در افغانستان را آغاز کند.
دادگاه لاهه به تازگی تحقیقات در مورد ادعاهای مربوط جرایم جنگی در افغانستان را منظور کرد.
یمینی میشرا مدیر منطقه‌ای جنوب آسیا در عفو بین‌الملل گفته است: تصمیم دادگاه کیفری بین‌المللی در این هفته امید به عدالتی را که مدت‌ها در انتظار آن بودیم در افغانستان احیا کرد.
وی افزوده است که دادستان دیوان بین‌المللی کیفری باید از این فرصت استفاده کرده و تحقیقات را فوراً در مورد همه طرف های درگیر آغاز کند.
عفو بین الملل همچنین گفته که دفتر قاضی این دادگاه باید در رویکرد گزینشی خود تجدید نظر کند، زیرا تحقیقات علیه بازیگران قدرتمند از جمله نیروهای امنیت ملی افغانستان (ANSF) و اعضای ارتش ایالات متحده و سیا را از اولویت خارج می‌کند تا عدالت برای همه قربانیان در افغانستان تضمین شود.
این سازمان گفته که چندین مورد از جنایاتی را که توسط نیروهای ملی افغانستان، ارتش ایالات متحده و طا-لبان صورت گرفته، مستند کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا