آخرین اخبارجهانسیاست

علاقه ترامپ به سپردن جنگ افغانستان برای شرکت بلک‌واتر

دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا قصد دارد جنگ جاری افغانستان را به شرکت خصوصی «بلک‌واتر» بسپارد.


دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا قصد دارد جنگ جاری افغانستان را به شرکت خصوصی «بلک‌واتر» بسپارد.
به نقل از ان بی سی، رییس جمهور امریکا به طور فزاینده‌ای از تیم امنیت ملی‌اش درباره استراتژی ایالات متحده در افغانستان ناامید شده و به نظر می‌رسد که به پیشنهاد «اریک پرنس» بنیان‌گذار شرکت بلک‌واتر برای خصوصی سازی جنگ فکر می‌کند.
مقامات امریکایی گفته‌اند:« نگرانی‌های امنیتی در میان مقامات ارشد ارتش، قانون‌گذاران و اعضای تیم امنیت ملی ترامپ مطرح شده است. یک سال پس از اعلام استراتژی ترامپ، مشاوران او نگرانند که بی‌حوصلگی ترامپ در مورد جنگ افغانستان باعث خواهد شد، وی به طور جدی پیشنهادات ایریک پرنس را در نظر گیرد و یا به طور ناگهانی دستور خروج ایالات متحده را صادر کند.»
ایریک پرنس در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ان بی سی گفته است که وی معتقد است مشاوران ترامپ که با طرح وی مخالف هستند «تا آنجا که بتوانند باغ‌های سرخ و سبز از وضعیت جاری برای (ترامپ) ترسیم می‌کنند، از جمله صلحی که ممکن با تلاش‌های اخیر امریکا به میان آید.»
پرنس افزوده است که تا به حال به طور مستقیم با ترامپ در باره طرحش صحبت نکرده، ولی گفته که می‌خواهد کمپاین رسانه‌ای را راه اندازی کند تا ترامپ پیشنهاد وی را بپذیرد.
از طرفی، سخنگوی کاخ سفید نیز گفته است که هیچ پیشنهادی از سوی ایریک پرنس در دستور کار نیست. رییس جمهور هم مانند بسیاری امریکایی‌ها می‌خواهد پیش‌رفت را در افغانستان ببیند. اگرچه، وی این را هم می‌داند که خروج عجولانه از افغانستان منجر به ظهور دوباره تروریست‌ها و خطری برای امنیت ملی امریکا خواهد شد.»
مقامات امریکایی همچنان گفته‌اند که مشاوران رییس جمهور در ملاقات‌های اخیر با ترامپ تاکید بر حل سیاسی با طالبان کرده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا