آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

کارشناس امریکایی:

«علاقه طالبان به توافق و آتش‌بس» تبلیغات انتخاباتی ترامپ است

کارشناس فاکس‌نیوز می‌گوید که مطرح کردن آتش‌بس توسط ترامپ و تغییر موضع طالبان در مذاکرات، در واقع تلاش پیش از انتخابات است تا نشان دهد که در زمینه سیاست خارجی دستاورد دارد.
به گزارش خبرگزاری دید، «جودیث میلر» کارشناس شبکه «فاکس‌نیوز» و پژوهشگر ارشد اندیشکده «منهتن» با اشاره به اظهارات دونالد ترامپ مبنی بر تغییر موضع طالبان و آماده بودن این گروه برای قبول آتش‌بس، گفت که این گروه تاکید کرده که موضع آن‌ها تغییری نکرده است.
میلر افزود: نمی‌توان به یقین گفت که منظور ترامپ از اظهاراتی که توسط طالبان تکذیب شد، چه بوده است اما با توجه به نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری امریکا، ترامپ پیش از برگزاری انتخابات در پی دستاوردی در سیاست خارجی است تا در زمان تبلیغات انتخاباتی به آن اشاره کند.
این کارشناس امریکایی اظهار داشت: در حالی که طالبان ۵۰ درصد از مناطق این کشور را در کنترول دارد، هنوز رییس دولت جدید افغانستان مشخص نیست تا مذاکرات با وی انجام شود و حتی «اشرف غنی» از تغییر موضع این گروه نیز اظهار بی‌اطلاعی می‌کند، انتظار وقوع این تغییر منطقی نیست.
وی افزود که ارتش امریکا صرفنظر از روند مذاکرات با طالبان در حال کاهش نیروهایش در افغانستان است بنابراین طالبان هیچ مشوقی برای تغییر موضع ندارد.
میلر ادامه داد که طالبان همواره اعلام کرده که ساعت در دست امریکایی‌هاست اما زمان در دست طالبان است؛ طالبان هیچ عجله‌ای برای پایان جنگ ندارند و اگر بتوانند از طریق مذاکره به خواسته‌های شان برسند، مذاکره می‌کنند اما در غیر این صورت به جنگ ادامه خواهند داد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا