آخرین اخباراجتماعافغانستان

علمای بلخ، حمله روز گذشته را خلاف شریعت اسلامی دانستند

علمای بلخ، حمله روز گذشته به قول اردوی ۲۰۹ شاهین را خلاف شریعت اسلامی دانسته و آن را بشدت تقبیح کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، مولوی محمود دانشجو، رییس حج و اوقاف بلخ به خبرگزاری دید، گفت: حمله روز گذشته به قول اردوی شاهین، کار ناجوانمردانه و نابخشودنی است.
وی تصریح کرد: حمله‌کنندگان در واقع اقارب و دوستان خود را که در اردوی ملی ایفای وظیفه نموده و نان‌آور فامیل بودند، به شهادت رسانده‌اند.
مولوی محمود همچنان گفت: حمله بر اماکن مقدس نشان می‌دهد، دشمنان افغانستان از اسلام دور بوده و در آخرین حد قسی‌القلب هستند.
مولوی مطیع‌الله، یکی از خطبای مزار شریف گفت: حمله روز گذشته به سربازان اردوی ملی از نظر اسلام مردود و باطل است.
به گفته وی، هراس‌افکنان هیچ دلیل موجه و منطقی برای این کار ندارند و از دیدگاه اسلام نیز هر کاری که خلاف شرع باشد و به منعفت عموم مردم نباشد، حرام است.
حاج محسن دانش، مشاور ریاست حج و اوقاف بلخ و از علمای دین به خبرگزاری دید، گفت: دشمنان با هر لباس و با استفاده از هر ابزاری می‌خواهند در میان مردم وحشت بیافرینند و از هیچ‌گونه قساوت فروگذار نمی‌کنند.
وی افزود: دین اسلام هیچ‌نوع انفجار و انتحار را جواز نداده است.
به گفته وی، سربازان اردوی ملی کسانی‌اند که از مدارس دینی، مساجد و دارالحفاظ‌ها نگهبانی می‌کنند و کسانی‌ که با استفاده از آدرس دین، این سربازان را به خاک و خون کشانیده‌اند، سخت در اشتباه‌اند.
گفتنی است، در جریان حمله روز گذشته ۶ مهاجم مسلح به قرارگاه قول اردوی ۲۰۹ شاهین در مزار شریف بیش از ۱۰۰ سرباز و افسر قول اردو کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شده‌اند.
همچنان روز گذشته یک بمب‌گذار که می‌خواست بمب کنترولی را وارد روضه شریف در مرکز شهر مزار شریف بسازد، توسط منسوبین پولیس دستگیر شد. پولیس می‌گوید که وی می‌خواست بمب مذکور را در جمع نمازگزاران روز جمعه منفجر سازد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا