آخرین اخباراجتماعافغانستان

علمای دین در هرات: حملات تروریستی غیر اسلامی و انسانی است!

علمای دين، اساتید مدارس دینی وحوزه‌های علمیه ولایت هرات، حملات انتحاری و تروریستی در كشور را تقبيح کرده و بر روح شهدا اتحاف دعا نمودند.
به گزارش خبرگزاری دید، مراسم ختم قرآن عظیم‌الشان و یاد بود شهدای حمله اخیر تروریستی کابل با حضور محمد آصف رحیمی والی هرات، مقامات دولتی، صدها تن از علمای دین و ملا امامان و شمار زیادی از مردم در مسجد جامع شهر هرات برگزار شد. در این مراسم، علمای دین خواهان جلوگیری از فعالیت‌های «غیر اسلامی و انسانی» تروریستان شدند.
مولوی هبت‌الله فاضلی خطيب مسجد جامع شهر هرات با تقبیح حملات تروریستی، راه حل شرايط کنونی در کشور را پایبندی به دستورات دين دانست.
در همین حال، مولوی سيد محمد شیرزادی رییس حج و اوقاف هرات گفت:« كساني‌كه چنين حملات و توطيه‌ها را برای نابودی ملت اسلام و جهان بشريت روی دست می‌گیرند و بنام دين وارد ميدان می‌شوند، بدانند فرشته‌ها و پياميران آنان را لعنت می‌کنند و مورد خشم و غضب الله متعال قرار خواهند گرفت.»
همچنین، احمد علی جبرئیل از علمای مطرح هرات نیز خواهان برخورد جدی باعوامل هراس‌افگنی شد.
از سویی هم، محمد آصف رحیمی والی هرات با اتحاف دعا بروح شهدای اخيراز موضع‌گیری علمای دین در برابر حملات تروریستی حمایت کرد.
والی هرات، تروريستان را جلادان قرن بيست ویک و جاهلان بی‌خبر از دين و انسانيت خطاب نمود و از علمای دين خواست تا در جهت حفظ ارزش‌های اسلامی تلاش نمايند.
در حالی علمای دینی در ولایت هرات حملات تروریستی را تقبیح و ناجایز اعلام می‌کنند که روز گذشته در مرکز کشور نیز شورای سرتاسری علمای افغانستان حملات انتحاری را حرام اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا