آخرین اخبارافغانستانسیاست

علمای دین و فعالان مدنی در بلخ: هراس‌افگنان به هیچ‌دین پابند نیستند

علمای دین و فعالان مدنی در ولایت بلخ حمله انتحاری دیروز را بر کنفرانس بزرگ عالمان دین در خیمه لوی جرگه کابل محکوم کرده و می‌گویند که هراس‌افگنان به هیچ‌دین پایبند نیستند.
به گزارش خبرگزاری دید، علمای دین و فعالان مدنی طی اعتراضی در صحن شورای ولایتی بلخ با محکوم کردن تفکر هراس‌افگنانه گفتند که حملات انتحاری و انفجاری از دیدگاه دین مبین اسلام محکوم بوده و این نوع اندیشه‌ها در دین مبین اسلام جایگاهی ندارند.
حاجی محمد عبده وکیل منتخب مردم بلخ در پارلمان با تاکید بر این‌که نباید گذاشت چنین حملاتی اتفاق افتاده و همبستگی مردم افغانستان را مبدل به نفاق کند، گفت: طالبان از سوی برخی از حلقات حمایت می‌شود تا با ایجاد جنایت و دهشت مردم ما را به خاک و خون بکشند.
در همین‌حال، محسن دانش عضو شورای اخوت بلخ تاکید کرد که تفکر هراس‌افگنانه و حملات انتحاری و انفجاری جایگاهی در دین مبین اسلام ندارد و این تفکرات در دین اسلام محکوم است.
از سویی هم، سید محمد یزدان‌پرست عضو اتحادیه نهادهای مدنی در ولایت بلخ ضمن این‌که حمله روز گذشته را تقبیح کرد، گفت که هراس‌افگنان به هیچ دین و آیینی باور ندارند.
حمله انتحاری بر کنفرانس بزرگ علمای دین در خیمه لوی جرگه دیروز دوشنبه (۱۴، جوزا) اتفاق افتاد و در نتیجه این حمله ۱۴ تن کشته و ۱۷ تن دیگر زخمی شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا