آخرین اخباراجتماعافغانستان

علمای فاریاب خواستار برکناری رییس معارف این ولایت شدند


شماری از اعضای شورای علمای ولایت فاریاب، غلام سخی بیان، رییس معارف این ولایت را به فساد اداری و اخلاقی متهم ساخته، هشدار می‌دهند که اگر رهبری حکومت وحدت ملی به ارتباط فرد مورد حمایت‌شان تجدید نظر نکنند، علما علیه دولت فتوا خود را صادر خواهند کرد.
مولوی غلام نبی غفوری، معاون شورای علمای فاریاب می‌گوید که اسناد و مدارک کافی در اختیار دارند.
وی می‌گوید که، رییس معارف غرق فساد اداری و اخلاقی است، صدای ثبت شده‌ای را در اختیار دارند که از معلمین اناث درخواست نامشروع کرده است.
غفوری می‌گوید که موجودیت چنین فرد آلوده و بدنام در راس معارف مایه‌ی ننگ مردم بخصوص عالمان دین است.
مولوی محمد اسماعیل مجاهد، آمر دارالعلوم فاریاب می‌گوید که ۶ ماه می‌شود از مشکلات موجود در معارف و از فساد پیشه‌گی رییس معارف این ولایت، حکومت محلی، ریاست اجراییه، وزرات‌خانه‌ها، ریاست عمومی امنیت ملی و ارگان‌های عدلی و قضایی را آگاه ساختند تا وی‌ را سبکدوش کنند؛ اما برعکس عمل شده است.
محمد سمیع خیرخواه، رییس شورای ولایتی فاریاب، موجودیت فساد را در ریاست معارف تایید کرده می‌گوید که از اعتراض برحق شورای علما حمایت می‌کند، با فساد پیشه‌ها نه تنها در ریاست معارف، بلکه در تمام ادارات دولتی مبارزه مشترک خواهد کرد.
از سوی دیگر، سید انور سادات، والی فاریاب می‌گوید: شکایت و عرایض متعدد علیه رییس معارف، به وی رسیده بود که ۵ مورد آن‌را به ارگان‌های عدلی و قضایی ارجاع کرده است، بررسی و صدور حکم مربوط آن‌ها می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا