آخرین اخباراجتماعافغانستانفرهنگ عامهگزارش

نیمه شعبان، صبح امید؛

علم و ایمان راه گشای مشکلات جامعه است/ جوانان باید به علوم روز مسلط باشند

سمینار صبح امید به مناسبت پانزدهم شعبان روز ولادت حضرت مهدی موعود(عج) امام دوازدهم مسلمین از سوی بنیاد پیامبر اعظم با حضور ده‌ها تن از جوانان در کابل برگزار شد.

سمینار صبح امید به مناسبت پانزدهم شعبان روز ولادت حضرت مهدی موعود(عج) امام دوازدهم مسلمین از سوی بنیاد پیامبر اعظم با حضور ده‌ها تن از جوانان در کابل برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری دید، سمینار صبح امید امروز چهارشنبه (۱۱حمل) به مناسبت پانزدهم شعبان سالروز تولد حضرت مهدی صاحب‌الزمان(عج) امام دوازدهم مسلمین از سوی بنیاد پیامبر اعظم و با حضور ده‌ها تن در کابل برگزار شد.
محمد باقر ناطقی از روحانیان، گفت: ما امروز بیشتر از هر زمانی به ظهور آقا امام زمان ضرورت داریم. او افزود که ما راهروان مکتب اهل بیت باید زمینه ظهور امام زمان را فراهم کنیم.

محمد باقر ناطقی عالم دین


آقای ناطقی با اشاره به نقش علم و جایگاه علوم امروزی در زندگی انسان‌ها گفت که ما باید خود را با علوم روز وفق دهیم و آنچه شرایط امروز از ما اقتضا می‌کند یاد بگیرم.
وی همچنان گفت که علم بدون ایمان فاجعه بار است و همچنان ایمان بدون علم جهالت را در پی خواهد داشت.
آقای ناطقی افزود که اگر ما بخواهیم در جامعه خود اصلاحات بیاوریم و شرایط زندگی را برای همه فراهم سازیم باید این دو را با هم داشته باشیم ایمان و علم لازم و ملزوم یکدیگر است که می‌تواند انسان را به سعادت برساند.
او از جوانان خواست که خودشان را با شرایط امروز وفق داده و علوم امروزی را بیاموزند و از آن برای پیشرفت در جامعه اسلامی کار بگیرد.
سید حسن هادی رییس بنیاد پیامبر اعظم نیز در این برنامه صحبت کرده و گفت: ما شیعیان و پیروان مکتب اهل بیت تلاش کنیم تا از گناه پرهیز کرده و زمینه ظهور را برای امام زمان فراهم کنیم. او افزود که از آنجا که امام زمان ناظر و حاضر بر اعمال و زندگی ما است باید از گناه بپرهیزیم تا باعث ناراحتی امام زمان نشویم.
رییس بنیاد پیامبر اعظم در بخشی دیگر از سخنانش گفته است، جوانانی که نیروی اصلی رشد یک جامعه است باید در جهت دستیابی به اهداف شان تلاش کنند.
آقای هادی همچنان افزود که جوانان ما اعم از زنان و مردان باید در زندگی شان هدف داشته باشند وقتی در زندگی یک هدف تعیین شد آن زمان برای رسیدن به آن تلاش خواهیم کرد.

آقای رییس بنیاد پیامبر اعظم


او افزود که جوانان باید خودشان را با سلاح علم و تکنالوجی که مسئله جدا ناپذیر از زندگی مان شده، مسلح کنند و علوم روز را بیاموزد.
در بخش دیگر این مراسم برنامه‌های متنوع دیگری برگزار شد که از جمله برنامه سوالات دینی و شعرخوانی بین جوانان اجرا شد. اشتراک کنندگانی که برنده می‌شدند جایزه دریافت می‌کردند.

اهدای تقدیر نامه به فارغان صنف دوازهم


در اخیر این برنامه برای تشویق و ترغیب جوانان به صد تن از فارغان صنف دوازهم تقدیر نامه اهدا شد. رییس بنیاد پیامبر اعظم دلیل اهدای این تقدیر نامه‌ها را تشویق جوانان به درس و تعلیم عنوان کرد.

نویسنده

رسول شهزاد_خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا