آخرین اخبارجهانسیاست

علی‌اکبر احمدیان به جای علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی ایران تعیین شد

خبرگزاری دید: رسانه‌های ایرانی خبردادند که علی‌اکبر احمدیان از سوی رییس جمهور این کشور به دبیری شورای امنیت ملی ایران گماشته شده است. پیش از او علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی ایران بود.

به نقل از فارس، ابراهیم رییسی رییس‌ جمهور ایران علی اکبر احمدیان را به سمت دبیر شورای امنیت ملی این کشور به جای علی شمخانی منصوب کرد.

بر بنیاد گزارش فارس، دبیر جدید شورای عالی امنیت ملی آن کشور متولد ۱۳۴۰ در کرمان  است و در سالهای پایانی جنگ ایران و عراق یکی از معماران تحول در نیروی دریایی سپاه بود.

از احمدیان علاوه‌بر نقش‌آفرینی در ایجاد یک نیروی دریایی نوین و بدیع در سپاه، به‌عنوان یکی از اولین نظریه‌پردازان ایده دفاع نامتقارن نام برده می‌شود.

این گزارش می‌افزاید، در دوران حضور احمدیان به‌عنوان جانشین و فرماندهی در نیروی دریایی سپاه ایده‌ دفاع نامتقارن در نیروی دریایی کاملاً عملیاتی شد.

به گفته فارس، او علاوه بر دارابودن مدرک دکتری دندان‌پزشکی، فارغ‌التحصیل دکترای مدیریت استراتژیک از دانشگاه عالی دفاع ملی ایران است و از سال ۱۳۸۶ به‌مدت ۱۶ سال رییس مرکز راهبردی سپاه بوده و به‌عنوان یکی از مشهور‌ ترین چهره‌ها در مسائل امنیت‌ملی ایران شناخته می‌شود.

دبیر جدید شورای امنیت ملی ایران همچنان از سال گذشته به این طرف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا