آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاست

علیزایی: شاگردان صنف ۱۲ بیسواد هستند/ مسئولان معارف کم کاری می‌کنند

به دنبال تظاهرات روز گذشته که برخی از شهروندان هرات بر علیه رییس معارف این ولایت راه‌اندازی کرده بود، رییس شورای ولایتی هرات انگشت انتقاد بالای کارکرد معارف این ولایت بلند کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، کامران علیزایی رییس شورای ولایتی هرات امروز در یک نشست خبری، بالای کارکرد مسئولان معارف انگشت انتقاد بلند کرده و آنان را بی‌توجه و کم کار خواند.
آقای علیزایی گفت: با این که امنیت در تمام ولسوالی‌های هرات وجود دارد اما دروازه شماری از مکاتب در ولسوالی‌ها هنوز هم مسدود است.
وی، خاطرنشان ساخت که رییس معارف هرات، افراد را به گونه‌ا‌ی سلیقه‌ای در پُست‌های مختلف این اداره مقرر کرده است.
او هنچنان علاوه کرد که شاگردان صنف ۱۲ مکاتب، بی‌سواد هستند که این نشانه‌ بی‌توجهی و کم کاری مسئولان معارف به روند تعلیم و تربیه است.
در همین حال، عبدالرزاق احمدی رییس معارف هرات با عدم تایید این ادعاها، می‌گوید: هیچ سندی مبنی بر تقرری‌های قومی در ریاست معارف این ولایت وجود ندارد.
وی افزود، دست‌هایی در شورای ولایتی هرات کار می‌کنند تا اداره معارف را به نفع خود سیاسی کنند.
از سویی هم، غلام حبیب هاشمی نماینده مردم در شورای ولایتی هرات، از کارکردهای ریاست معارف حمایت کرده و می‌گوید: باز نگهداشتن مکاتب در شرایط ناامن، وظیفه معارف نه بلکه وظیفه نیروهای امنیتی است.
گفتنی است که روز گذشته نیز شماری از شهروندان هرات طی یک تظاهرات از کارکرد رییس معارف هرات انتقاد کرده و خواهان استعفای وی شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا