آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

عمران خان: افغانستان باثبات تنها راه توقف تروریزم بین‌المللی است

خبرگزاری دید: نخست‌وزیر پاکستان در سخنرانی خود در نشست افتتاحیه وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی گفت که یک افغانستان باثبات تنها راه متوقف نمودن تروریزم بین‌المللی از خاک افغانستان است.

عمران خان

عمران خان نخست‌وزیر پاکستان امروز سه‌شنبه(۲ حمل) در نشست سازمان همکاری اسلامی در باره اسلام‌هراسی، حاکمیت قانون، افغانستان، کشمیر، اوکراین و سایر موضوعات برجسته منطقه و جهان سخنرانی کرد.
خان با اشاره به اوضاع افغانستان و این‌که ثبات این کشور حیاتی است، گفت: پس از ۴۰ سال، سرانجام دیگر جنگی در افغانستان وجود ندارد.
نخست‌وزیر پاکستان تأکید کرد: یک افغانستان باثبات تنها راهی است که می‌توانیم تروریزم بین‌المللی را از خاک افغانستان متوقف کنیم.
وی با بیان این‌که هیچ کشور دیگری نمی‌تواند این کار را انجام دهد، افزود: بیایید دچار توهم نباشیم که کشور دیگری وارد می‌شود و با هواپیماهای بدون سرنشین پرواز می‌کند و با تروریزم مبارزه می‌کند. این اتفاق نخواهد افتاد.

عمران خان

عمران خان در ادامه توصیه کرد که نباید چیزی را به مردم افغانستان دیکته کرد، بلکه باید با آن‌ها کمک کرد و در جامعه جهانی ادغام نمود.
او همچنین گفت که مردم افغانستان مداخله خارجی را دوست ندارند و نباید کشوری سعی کند تا این کار را انجام دهد.
نخست‌وزیر پاکستان در بخشی دیگر از سخنان خود گفت که کشورهای فقیر از سوی قدرتمندان و جنایت‌کاران مورد سرقت قرار می‌گیرند، فقط به این دلیل که نمی‌توان جنایت‌کاران را به زندان انداخت و حاکمیت قانون را تطبیق کرد.
وی خواستار حل مسالمت‌آمیز جنگ در اوکراین شد، زیرا تأثیر آن در همه کشورها، از جمله روی قیمت مواد غذایی و سوخت در پاکستان احساس شده است.

عمران خان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا