آخرین اخباراسلایدشوسیاستمنطقه

عمران خان خواستار برگزاری انتخابات جدید شد

خبرگزاری دید: پس از آن که معاون شورای ملی پاکستان از شنیدن درخواست عدم اعتماد به دولتش امتناع کرد، نخست‌وزیر پاکستان دقایقی پس از آن از رییس جمهور این کشور خواست پارلمان را منحل کند.

عمران خان

عمران خان نخست‌وزیر پاکستان امروز یکشنبه(۱۴ حمل) در سخنرانی در تلویزیون دولتی این کشور گفت که مداخله غیرقابل قبولی در نهادهای دموکراتیک پاکستان صورت گرفته است و باید یک دولت موقت برای برگزاری انتخابات جدید تشکیل شود.
وی با اشاره به دو مجلس شورای ملی و ایالتی گفته است: من به رییس جمهور توصیه کرده‌ام که مجالس را منحل کند… ما به مردم مراجعه می‌کنیم و انتخابات برگزار می‌کنیم و اجازه می‌دهیم ملت تصمیم بگیرد.
خان افزود: وقتی این توصیه به رییس جمهور برسد، مجالس منحل می‌شود و به دنبال آن روند تشکیل دولت موقت آغاز می‌شود.
عمران خان از زمان رویکار آمدن به عنوان نخست‌وزیر در سال ۲۰۱۸ با بزرگ‌ترین چالش حکومت خود روبرو است. مخالفان، او را به سوءمدیریت اقتصادی و سیاست خارجی متهم می‌کنند.
پارلمان پاکستان قرار بود امروز در رابطه به رأی عدم اعتماد به دولت عمران خان بحث کند، اما معاون شورای ملی از پذیرش این درخواست امتناع کرد.
قاسم سوری معاون رییس مجلس نمایندگان پاکستان در آغاز جلسه گفت: من این طرح عدم اعتماد را مطابق به قانون اساسی رد می‌کنم.
عمران خان اوایل این هفته ایالات متحده را به مداخله در امور پاکستان متهم کرد.
وی به تازگی در رشته توییتی به واقعه کربلا اشاره کرد و گفت «در کربلا، در مواجهه با دشمنی که تعدادشان بسیار بیشتر بود، امام حسین و اهل بیت و پیروانش جان خود را فدا کردند تا تفاوت حق و باطل را به مردم نشان دهند».
نخست‌وزیر پاکستان افزود: امروز، ما برای حقیقت و میهن‌پرستی علیه باطل و خیانت مبارزه می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا