آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاست

عمران خان: گفت‌وگوی جالبی با داکتر عبدالله داشتم

عمران خان نخست‌وزیر پاکستان از دیدار دلچسب خود با عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحۀ ملی کشور یاد کرده و گفته از گذشته باید درس گرفت، اما نباید در آن زندگی کرد.


به گزارش خبرگزاری دید، عمران خان نخست‌وزیر پاکستان پس از دیدار با عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحۀ ملی در توییتی گفته است موضوعات گذشته معلم ارزشمند است که باید از آن یاد گرفت و نباید در آن زندگی کرد.
آقای خان نگاشته است: «از دیدار با داکتر عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی فغانستان، لذت بردم. ما گفت‌وگوی بسیار دلچسبی داشتیم: موضوعات گذشته یک معلم ارزشمند است که باید از آن یاد بگیریم اما در آن زندگی نکنیم. ما باید چشم به راه آینده باشیم. برای او آرزوی موفقیت در ماموریتش دارم!».
آقای عبدالله نیز در چند رشته توییت ضمن ابراز امیدواری در مورد دورنمای تقویت روابط دوجانبه، گفته است: «ما در مورد آخرین تحولات مذاکرات میان‌افغانی صحبت کردیم و بر کاهش خشونت‌ها که منجر به آتش‌بس دایمی شود، تأکید کردم».
وی همچنان از عمران خان برای حمایت پاکستان از روند صلح با هدف ثبات، امنیت، رشد اقتصادی و تقسیم مفاد صلح منطقه‌ای سپاسگزاری کرد.
رییس شورای عالی مصالحه ملی کشور که طی سفر سه روزه به پاکستان رفته بود، شام روز گذشته به کشور بازگشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا