آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

رییس ستاد ارتش:

عملیات بازپس‌گیری ساحات زیر کنترول طالبان ادامه می‌یابد

بسم‌الله وزیری رییس ستاد ارتش می‌گوید که عملیات بازپس‌گیری ولسوالی‌ها و ساحات زیر کنترول گروه طالبان ادامه خواهد یافت و نیروهای امنیتی و دفاعی کشور براساس برنامه، تمام ساحات زیر کنترول این گروه را پس خواهند گرفت.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای وزیری که روز جمعه، هفدهم جوزا در یک نشست خبری صحبت می‌کرد، گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور از چند ماه به این سو حملات تهاجمی خود را بر مواضع گروه طالبان آغاز کرده‌اند و به صورت تدریجی حتا «یک بلست» از ساحاتی که در کنترول گروه طالبان قرار دارد را نیز از نزد این گروه بازپس خواهند گرفت.
او گفت که بر اساس وعده اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی که گفته بود «سر می‌زنیم و سنگر می‌گیریم » نیروهای امنیتی و دفاعی به حملات تهاجمی و تعرضی‌شان بر مواضع گروه طالبان ادامه خواهند داد. اسدالله خالد چندی پیش زمانی که به حیث سرپرست وزارت دفاع ملی معرفی شد، اعلام کرد که نیروهای دفاعی شعار «سر می‌دهیم و سنگر نمی‌دهیم» را به شعار «سر می‌زنیم و سنگر می‌گیریم» تبدیل و حملات‌ تهاجمی‌شان را آغاز خواهد کرد.
بسم‌الله وزیری هم‌چنان گفت که برنامه یک ساله برای آزادسازی مناطق و ولسوالی‌ها از چنگ مخالفان مسلح دولت تهیه شده است و بر اساس همین برنامه عملیات بازپس‌گیری ساحات و تأمین امنیت آن به پیش برده می‌شود. رییس ستاد ارتش تصریح کرد که گروه طالبان توانایی رزمیدن مستقیم با نیروهای دفاعی کشور را ندارد. او از گروه طالبان خواست که به جای انجام حمله‌های انتحاری بر مساجد و اهداف غیرنظامی با نیروهای امنیتی و دفاعی کشور به صورت مستقیم وارد نبرد شود.
به گفته وزیری، نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در چند ماه گذشته دستاوردهای خوبی در بخش تامین امنیت شاهراه‌ها، بازپس‌گیری مناطق و آزادسازی زندانیان از نزد گروه طالبان داشته‌اند.
او به بازپس‌گیری ولسوالی خواجه عمری غزنی و آزادسازی حدود ۸۰ زندانی از یک زندان گروه طالبان در ولسوالی قیصار ولایت فاریاب اشاره کرد. نیروهای امنیتی و دفاعی کشور صبح روز جمعه کنترول ولسوالی خواجه عمری را به دست گرفتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا