افغانستانبرگزیده

به منظور سرکوب هراس‌افکنان

عملیات بهاری “خالد” راه‌اندازی شد

سترجنرال مرادعلی مراد، معاون ستردرستیز وزارت دفاع ملی روز گذشته در یک نشست خبری در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت، از آغاز عملیات نظامی مشترک زیر نام”خالد” خبرداد.

براساس خبرنامه‌ای که از سوی مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت نشر شده، این عملیات سر از روز گذشته در آن مناطقی از کشور که با تهدیدهای تروریستی روبه‌رو هستند، آغاز یافته است.

آقای مراد افزوده است:”عملیات خالد با توجه به میزان تهدیدها اولویت‌بندی شده و مطابق برنامه از قبل طرح‌ریزی‌شده فشار آن در مناطقی که آسیب‌پذیری بیشتر دارد، شدت خواهد یافت.”

معاون ستر درستیز وزارت دفاع ملی همچنان گفته است: عملیات خالد هم‌اکنون در ولایت‌های سرپل، فاریاب، بغلان، کندز، هلمند، ارزگان، بادغیس و فراه به گونه تعرضی و با حمایت قوت‌های هوایی و توپچی نیروهای امنیتی کشور جریان دارد.

وی تاکید کرد که عملیات خالد ادامه عملیات نظامی به نام “شفق” است که تا پیش از آغاز عملیات خالد، در سراسر کشور جریان داشت.

به گفته جنرال مرادعلی مراد، نیروهای امنیتی مصمم‌تر از گذشته به هدف سرکوب گروه‌های تروریستی آمادگی دارند.

اوگفت:” ۲۰ گروه تروریستی بشمول گروه داعش هم‌اکنون در برابر نیروهای امنیتی و مردم کشور قرار دارند و سرکوب این گروه‌ها هدف اصلی عملیات خالد است.”

عملیات “خالد” که در آن قوت‌هایی از تمام ارگان‌های نظامی کشور حضور دارند، عملیات بهاری است و تا ۶ ماه دیگر ادامه می‌یابد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا