آخرین اخبارافغانستانجهانخبر های مهمسیاست

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان:

عملیات طوفان اقصی، پیامد بیش از نیم قرن جنایات هولناک علیه ملت فلسطین است

خبرگزاری دید: شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان در واکنش به درگیری مقاومت فلسطینی با رژیم اسراییل در اراضی اشغالی فلسطین، مبارزه ملت فلسطین را برای آزادی خواهی حق طبیعی هر ملت خوانده و تاکید کرده که عملیات طوفان اقصی پیامد جنایات رژیم اسراییل است.

شورای مقاومت ملی برای نجات روز یکشنبه( ۱۶ میزان) با نشر بیانیه‌ای از عملیات طوف اقصی که از سوی مقاومت فلسطینی علیه رژیم اسراییل آغاز شده است، حمایت کرد.

در بیانیه این شورا آمده: تکرار دور دیگری از نبرد آزادی خواهی در فلسطین تاریخی، ناشی از رویکرد اشغالگری، استاندارد‌های دوگانه و برخورد ابزاری در ارتباط به حقوق ملت‌ها بوده و مبین خلل در منظومه عدالت بین‌المللی است.

این شورا قدرت‌های بزرگ را به ظلم و پامال کردن حقوق ملت‌های مظلوم متهم کرده و با اشاره به افغانستان و فلسطین می‌گوید که نظام بین‌المللی موجود حق تعیین سرنوشت ملت‌ها را از آن‌ها گرفته است.

در بخشی از بیانیه آمده: به اساس فیصله نامه‌های ملل متحد، ادامه اشغالگری اسراییل و تجاوز به حقوق مردم مسلمان فلسطین به هیچ صورت طبق نظم حقوق نظام بین‌المللی قابل توجیه نبوده و مردم فلسطین حق دارند برای پایان دهی اشغال و راندن اشغالگران از سرزمین های شان حق مشروع شان در دفاع از وجود انسانی شان را عملیاتی نمایند.

شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان، ضمن اعلام حمایت از داعیه برحق مردم فلسطین، بر ضرورت رعایت عدالت و تامین حقوق بشر بدون هیچگونه تفکیک تاکید ورزیده و از سازمان ملل متحد می‌خواهد در زمینه تامین صلح و عدالت و احترام حق ملت‌ها در زمین تعیین سرنوشت شان به وظایفش عمل نماید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا