آخرین اخبارافغانستان

عملیات نظامی«خالد۹۶» در شمال کشور راه‌اندازی می‌شود

مسئولان نظامی شمال و شمال‌شرق کشور، از آغاز عملیات گسترده نظامی در برابر طالبان، در ولایت‌های شمال و شمال‌شرقی کشور، در بهار سال آینده خبر دادند.
جنرال مهمند کتوازی، فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شاهین، به‌خبرگزاری دید گفت: در اخیر امسال، عملیات شفق ۲ یا شفق زمستانی را به پایان می‌رسانیم و پلان‌گذاری عملیات خالد ۹۶ را تکمیل کردیم که در بهار آغاز می‌شود.
او افزود که برخلاف سال گذشته، طالبان در زمستان امسال، در برابر نیروهای امنیتی جنگیدند، اما در برابرشان نیروهای امنیتی نیز رزمیدند.
در عین‌حال، سید قربان موسوی، رییس ارکان فرقه ۲۰ ارتش در شمال‌شرق کشور، از آماده‌گی ارتش به‌خاطر آغاز عملیات خالد ۹۶ در ولایت‌های کندز، تخار، بغلان و بدخشان سخن گفت.
وی افزود: در روزهای ختم عملیات زمستانی شفق ۲، هم‌اکنون نیز عملیات نظامی در ولایت کندز و تخار، در برابر طالبان ادامه دارد که تا پایان سال، ختم می‌شود.
شیرعزیز کامه‌وال، فرمانده پولیس شمال‌شرق کشور نیز به مردم اطمینان داد که پس از این، عملیات نظامی نیروهای افغان، از حالت دفاعی، به حالت تهاجمی قرار می‌گیرد.
کامه‌وال گفت: در عملیات خالد ۹۶، نیروهای ما از حالت دفاعی به حالت تعرض باید برآید و باید ما پشت دشمن برویم.
فرماندهان پولیس ولایت‌های کندز و بدخشان نیز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دید، از آماده‌گی‌ها به‌خاطر راه‌اندازی عملیات خالد ۹۶ در ولایت‌های‌شان سخن گفتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا