آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

عملیات نیروهای امنیتی تا بازداشت یا تسلیم شدن قیصاری ادامه می‌یابد

مسئولان امنیتی در بلخ می‌گویند که از نزدیک نیمه شب گذشته تاکنون عملیات محاصره و بازداشت نظام‌الدین قیصاری ادامه دارد و این عملیات تا بازداشت یا تسلیم او ادامه خواهد یافت.

مسئولان امنیتی در بلخ می‌گویند که از نزدیک نیمه شب گذشته تاکنون عملیات محاصره و بازداشت نظام‌الدین قیصاری ادامه دارد و این عملیات تا بازداشت یا تسلیم او ادامه خواهد یافت.
به گزارش خبرگزاری دید، جنرال اجمل فایز فرمانده پولیس بلخ که در این عملیات حضور دارد به رسانه‌ها گفته که عملیات تا بازداشت یا تسلیم شدن قیصاری ادامه خواهد یافت.
فرمانده پولیس بلخ: تا زمانی که قیصاری تسلیم پولیس و قانون نگردد، به عملیات دستگیری شان ادامه خواهیم داد.
در عملیات محاصره خانه و بازداشت قیصاری نیروهای پولیس ملی، امنیت ملی و ارتش ملی حضور دارند.
مسئولان امنیتی در بلخ تاکید می‌کنند که در حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ مرد مسلح مربوط به نظام‌الدین قیصاری علیه نیروهای امنیتی مصروف نبرد هستند.


در همین حال، باشندگان محل می‌گویند که دو طرف جنگ علیه هم از سلاح سنگین استفاده می‌کنند و این مسئله سبب ترس و حشت باشندگان آن منطقه شده است.
این باشندگان می‌گویند که کودکان شان به شدت وحشت زده شده و شب گذشته در خط جنگ بوده‌اند. آنان از نیروهای امنیتی شکایت دارند که پیش از آغاز عملیات آنان را با خبر نساخته است.


برخی مردم و نمایندگان بلخ در مجلس نمایندگان می‌پرسند که دولت باید پاسخ بدهد که نظام‌الدین قیصاری چطور توانسته به سلاح سنگین دست یابد و این امکانات را کی برایش فراهم نموده است.
قیصاری از دو ماه به این طرف در مزارشریف به سر می‌برد و گفته می‌شود که نزدیک به ۵۰۰ فرد را مسلح ساخته است. اما این که سلاح و مهمات سنگین را از کدام منبع به دست آورده هنوز مورد پرسش قرار دارد.
به گفته فرمانده پولیس بلخ از چند روز بدین سو، قیصاری در بلخ دست به چپاولگری زده بود که باشندگان بلخ از او شکایت داشتند و نظر به حکم محکمه از سوی پولیس دستگیر و خانه او تلاشی می‌گردد.
وی از تلفات افراد قیصاری چیزی نمی‌گوید اما از زخمی شدن دو تن از نیروهای امنیتی خبر داد.
در همین حال، گفته می‌شود که برخورد سلاح‌های قیصاری با یک منزل مسکونی سبب تخریب آن خانه گردیده ولی تاکنون از تلفات افراد ملکی خبری در دسترس نیست.
گزارش شده که در حال حاضر چرخبال‌های ارتش در آسمان گردش می‌کند و نیروهای امنیتی تاکید کردند که اگر قیصاری تسلیم نشود از عملیات هوایی کار خواهند گرفت.
نظام‌الدین قیصاری از فرماندهان نزدیک به جنرال دوستم بود که ۱ و نیم سال پیش از سوی امنیت ملی بازداشت شد و مدت شش ماه در بازداشت این ریاست ماند. او یک سال پیش رها شده و بر زادگاهش برگشت، ولی این بار جنرال دوستم را متهم به دست داشتن در بازداشت خود کرد. او در انتخابات ریاست جمهوری از رحمت‌الله نبیل حمایت نمود و در چند روز گذشته نیز حزبی را با نام جنبش ملی اسلامی بنیان گذاشت.
آقای قیصاری از مدت دو ماه به این طرف در مزارشریف به سر می‌برد و برخی اقدامات او با واکنش و شکایت مردم مزارشریف مواجه شده است. گفته شده که او افرادی را در بلخ مسلح ساخته و به بی‌بند و باری در این شهر می‌پردازد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا