آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاست

عطامحمد نور در بلخ:

عملیات پاکسازی را آغاز و دشمن را متواری می‌سازیم

رییس اجرایی جمعیت اسلامی هنگام ورود به شهر مزارشریف و استقبال گسترده مردم از او، به خبرنگاران گفت که «با توجه به وضعیت امنیتی بلخ در مشوره با اداره محلی و حمایت حکومت مرکزی و با همکاری شخصیت‌های تاثیر گذارمحل و فرماندهان، عملیات پاک‌سازی را آغاز و دشمن را متواری می‌سازیم». آقای نور همچنان از تلاش‌های برای ایجاد اجماع ملی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری دید، عطا محمد نور رییس شورای اجرایی جمعیت اسلامی شام امروز چهارشنبه(۲۱عقرب) وارد شهر مزار شریف شده و مورد استقبال گسترده مقامات محلی، متنفذین و مردم مزارشریف قرار گرفت.
آقای نور مورد استقبال مقامات حکومت محلی بلخ، نمایندگان این ولایت در شورای ملی و شورای ولایتی و همچنان مردم قرار گرفت.

رییس اجرایی جمعیت اسلامی به رسانه‌ها، در مورد روند گفت‌وگوهای صلح، وضعیت امنیتی و شکل دهی اجماع ملی توضیحات داده افزود: «با توجه به وضعیت امنیتی بلخ در مشوره با اداره محلی و حمایت حکومت مرکزی و با همکاری شخصیت‌های تاثیر گذارمحل و فرماندهان، عملیات پاک‌سازی را آغاز و دشمن را متواری می‌سازیم».
او از تلاش‌ها در‌ مورد تداوم روند گفت‌وگوهای صلح خبر داد و اذعان داشت که کشورهای دوست افغانستان در این راستا تلاش مستمر دارند که امیدواریم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

آقای نور همچنان در مورد شکل دهی اجماع ملی و توافق میان احزاب و شخصیت‌های تاثیر گذار سیاسی اشاره و تصریح نمود که به هدف برون رفت از وضعیت کنونی و نجات از بحران، راه حل مؤثر، شکل دهی اجماع ملی واقعی است که حکومت در تفاهم با احزاب و شخصیت‌های سیاسی تاثیر گذار بر حسب منافع ملی کشور در جهت اصلاحات لازم اقدام نماید.


عطامحمد نور هفته گذشته در مراسم سالیاد شهید کاظمی در کابل نیز از تلاش برای ایجاد اجماع ملی، مقابله با طالبان و نیاز به سرکوب این گروه در میدان‌های نبرد سخن زده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا