آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

عواید شهرداری مزارشریف ۲۸ درصد افزایش یافته است

 

مسئولان ریاست شهرداری شهر مزار شریف با بیان این‌که در سال گذشته در شهر مزار شریف ۱۰ کیلومتر جاده اسفالت و ۵۵ کیلومتر جاده دیگر جغل‌اندازی شده، می‌گویند که این ریاست در طی سال ۱۳۹۶ بیشترین عواید را نسبت به دیگر ولایت‌های افغانستان داشته است.
به گزارش خبرگزای دید، در محفلی که جهت ارائه گزارش سالانه ریاست شهرداری مزارشریف برگزار شده بود، معاون والی بلخ، رییس شورای ولایتی، نماینده‌‌گان شوراهای دوازده‌گانه و فعالان جامعه مدنی حضور داشتند.
محمدنصیر عینی شهردار مزار شریف به رسانه‌ها گفت: در سال ۱۳۹۵ شهرداری مزار شریف ۳۱۶ ملیون افغانی عواید داشت، اما در سال ۱۳۹۶ این رقم به ۴۰۶ ملیون افغانی رسیده است.
آقای عینی افزود، در سال ۱۳۹۶ عواید شهرداری شهر مزار شریف، ۲۸ درصد افزایش یافته و این نشان می‌دهد که ولایت بلخ «بیشترین» عواید را نسبت به دیگر ولایت‌های افغانستان داشته است.
در همین‌حال اما، محمدافضل حدید رییس شورای ولایتی بلخ گفت: نسبت به سال‌های گذشته عواید شهرداری شهر مزار شریف کاهش یافته است، این ریاست در سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ بیشتر از یک ملیارد افغانی عواید داشت.
آقای حدید افزود، این چنین برنامه‌ها خوب است اما نباید محدود باشد و باید شهروندان و نمایندهای بیشتر مردم در این برنامه اشتراک داده شوند تا مردم از مقدار عواید و جاهایی که این عواید به مصرف رسیده باخبر شوند.
گفتنی است که انتقال جنگ و ناامنی در ولایت‌های شمالی یکی از دلایل عمده کاهش سرمایه‌گذاری‌ها و کاهش عواید در ولایت‌های شمالی و بخصوص ولایت بلخ خوانده شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا