آخرین اخباراجتماعافغانستانامنیت و حوادثگزارش

عید توام با نگرانی و ناامنی در شمال

در آستانه فرارسیدن عید فطر قرار داریم. گروه طلبان پیشنهاد آتش‏‌بس مردم و سیاسیون کشور را رد و تاکید بر دوام جنگ کرده است.

در آستانه فرارسیدن عید فطر قرار داریم. گروه طلبان پیشنهاد آتش‏‌بس مردم و سیاسیون کشور را رد و تاکید بر دوام جنگ کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، در حال حاضر در بخش‌های مختلف ولایات شمال جنگ و ناامنی جریان دارد و گروه طالبان همچنان برای زندگی مردم تهدید است. البته ناامنی در ولایات شمال حرف تازه نیست و با شروع حکومت وحدت ملی به رهبری اشرف غنی و داکتر عبدالله جنگ از جنوب و جنوب غرب به ولایت‌های شمال کشیده شد.
ولایت‌های سرپل و فاریاب در شمال کشور بر اساس گزارش‌ها به گونه گسترده ناامن است.
جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر، طالبان را به صلح دعوت و تاکید کرده اگر طالبان دست از جنگ برندارند، خود در برابر این گروه دست به کار خواهد شد.
معاون اول ریاست جمهوری چندی پیش نیز چنین گفته بود.
جنرال دوستم گفت:« من اطلاع دارم یک گروپ جدید از طالبان به قصد ناامنی به شمال آمده‌اند.»
قول اردوی ۲۰۹ شاهین خبر می‌دهد که تدابیر امنیتی در روزهای عید سعید فطر اتخاذ شده است و به گروه طالبان اجازه نمی‌دهد که در ایام عید مردم را تهدید کنند.
مسئولان امنیتی ولایت بلخ نیز می‌گویند که نیروهای امنیتی در روزهای عید امنیت مردم را تامین خواهند کرد و مردم می‌توانند با خیال راحت عید فطر را سپری نمایند.
این گفته‌ها در حالی ابراز می‌شود که در این اواخر گراف جرم‌های جنایی در بلخ رو به افزایش است.
نورالدین یکی از باشندگان چهارباغ ولایت سرپل می‌گوید که در آستانه عید، نگران ناامنی و تهدیدات گروه طالبان است.
او گفت:« وقتی طالبان جان مردم را تهدید نکند، روز برای ما عید است.»
امینی نصیری، یکی از آموزگاران ولایت بلخ می‌گوید که برای طالبان عید و رمضان هیچ تفاوت ندارد و این گروه دست از کشتار مردم بر نمی دارد.
او تاکید می‌کند که طالبان در ولایات شمال حضور گسترده دارد و از این بابت نگران است.
گروه طالبان خواست حکومت، سیاسیون و علمای دینی را برای برقراری آتش‌بس نپذیرفت و در پیام عیدی رهبر این گروه بر گرم نگهداشتن سنگرهای های جنگ تاکید شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا