آخرین اخبارسیاستمنطقه

آیت‌الله خامنه‌ای:

غربی‌ها تلاش می‌کنند با توطئه و حیله مردم را علیه نظام قرار بدهند/ هدف انقلاب امام خمینی «اقامه حق و عدل» بود

خبرگزاری دید: آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر ایران در همایش گرامی‌داشت سالروز درگذشت امام خمینی رهبر فقید انقلاب اسلامی ایران، می‌گوید که محاسبه دشمنان در قرار دادن مردم علیه نظام غلط است. او همچنان افزود که هدف امام خمینی از انقلاب اقامه حق و عدالت بود.


آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر ایران امروز شنبه(۱۴ثور) در همایشی که در آرامگاه امام خمینی در تهران برگزار شده بود، در باره مسایل مختلف کشورش، منطقه و جهان سخنرانی کرد. آیت‌الله خامنه‌ای در این همایش ضمن بر شمردن ابعاد شخصیت امام خمینی، انقلابی که او رهبری کرد، در جهت اعاده حق مردم دانست.
آیت‌الله خامنه‌ای در این سخنرانی همچنان در مورد دشمنی غرب با ایران گفت: این دشمنی را جمهوری اسلامی به ‌وجود نیاورد بلکه چون ذات جمهوری اسلامی، مخالف ظلم و استکبار و منکرات و موافق معنویت است، طبیعتاً ظالمان و مستکبران و عاملان به منکر و مخالفان معنویت با آن دشمنی می کنند.
رهبر ایران یکی دیگر از عوامل دشمنی با جمهوری اسلامی را فاصله‌گذاری جدی امام با غربی‌ها دانست و گفت: حمایت از فلسطین و دادن سفارت رژیم غاصب به ملت فلسطین، انتقاد از ریاکاری‌ها و جنایتهای کشورهای اروپایی و امریکا نمونه‌های مهمی از فاصله‌گذاری امام میان تمدن و تفکر و نظام اسلامی با تمدن و تفکر غربی است.
آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه از دو توطئه و خواب آشفته دشمنان برای ملت ایران گفت: جزء اول این نقشه، امید بستن دشمنان به اعتراضات مردمی برای ضربه زدن به کشور است که از طریق کار روانی و فعالیت در فضای مجازی و با پول، مزدورپروری و انواع حیله‌ها به دنبال قرار دادن مردم در مقابل نظام اسلامی هستند.
ایشان جزء دوم از این توطئه را القاء محاسبات غلط درباره رو به سقوط بودن جمهوری اسلامی دانست و افزود: بدخواهان، ابتدای انقلاب می‌گفتند شش ماه دیگر انقلاب سقوط خواهد کرد و بعد که محاسبه آنها غلط از آب درمی‌آمد وعده شش ماه دیگر را می‌دادند در حالی‌که امروز بیش از هشتاد، شش ماه از انقلاب گذشته و آن نهال باریک به درختی تناور و مقتدر تبدیل شده است، و محاسبات امروز آنها نیز همچون گذشته کاملاً غلط است.
او در تحلیل علت محاسبات پی در پی غلط دشمنان ایران، به نقش تعدادی از مشاوران ایرانیِ خائن در شکل دادن به این محاسبات اشاره کرده و گفت: این مشاوران خیانتکار نه تنها به کشور خود بلکه حتی به امریکایی‌ها هم خیانت می‌کنند چرا که با این مشورت‌های غلط موجب شکست خوردن آنها می‌شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا