آخرین اخباراسلایدشوایرانجهانسیاست

آیت‌الله خامنه‌ای:

غربی‌ها می‌دانند ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم/ ممکن غنی سازی به ۶۰ درصد هم برسد

رهبر ایران هشدار داده است که غربی‌ها سلاح هسته‌ای را بهانه قرار می‌دهند در حالی مخالف دستیابی ایران به سلاح‌های متعارف نیز هستند، زیرا می‌خواهند مولفه‌های قدرت را از ایران بگیرند.


آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر ایران می‌گوید که حد غنی‌سازی یورانیوم از سوی ایران ممکن است به ۶۰ درصد هم برسد.
رهبر ایران تاکید کرده که کشورش بر اساس نیازی که انرژی هسته‌ای دارد یورانیوم را غنی سازی خواهد کرد.
آیت‌الله خامنه‌ای: ما برای کسب توانایی‌های هسته‌ای متناسب با نیازهای کشور مصمم هستیم و به همین علت، حد غنی‌سازی ایران ۲۰ درصد نخواهد بود و تا هرجا که لازم و نیاز کشور باشد اقدام خواهد کرد.
او تاکید کرد که غربی‌ها به خوبی می‌دانند که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست، زیرا این مسئله از سوی فرمایش‌های اسلام ممنوع شده است. موضوع سلاح هسته‌ای بهانه است، آنها حتی با دستیابی ما به سلاح‌های متعارف هم مخالفند چون می‌خواهند مؤلفه‌های قدرت را از ایران بگیرند.
رهبر ایران به سخنان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل نیز با تعبیر «دلقک صهیونیست» یاد کرده و تصریح نموده که اگر ایران به دنبال سلاح هسته‌ای، گنده تر از تو هم جلو آن را گرفته نمی‌تواند.
آیت‌الله خامنه‌ای گفت: در این میان آن دلقک صهیونیست بین‌المللی دائم می‌گوید ما نمی‌گذاریم ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد؛ در حالی که باید به او گفت اگر جمهوری اسلامی تصمیم به دستیابی به سلاح هسته‌ای داشت، او و بزرگ‌تر از او هم نمی‌توانستند مانع شوند.
به گفته رهبر ایران، آنچه مانع جمهوری اسلامی برای ساخت سلاح هسته‌ای است، فکر و مبانی اسلامی است که ساخت هر سلاحی اعم از هسته‌ای یا شیمیایی را که موجب کشتار مردم عادی می‌شود، ممنوع می‌داند.
این درحالی است که پس از رفتن ترامپ از کاخ سفید، انتظار می‌رفت روابط میان تهران و واشنگتن آرام تر شود، ولی اظهارات دولت امریکا سبب تنش بیشتر میان دو طرف شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا