آخرین اخبارافغانستانحقوق بشرسیاست

کمیته بین‌المللی نجات:

غرب آسیب‌های جدی به مردم افغانستان وارد کرده است

افغانستان / آخرین خبر / سیاسی / حقوق بشر
خبرگزاری دید: رییس اجرایی کمیته بین‌المللی نجات و وزیر خارجه پیشین بریتانیا می‌گوید که غرب با سیاست‌های کنونی آسیب‌های فاجعه‌باری بر مردم افغانستان وارد کرده است.

کمیته بین‌المللی نجات
به نقل از گاردین، دیوید میلیبند رییس اجرایی کمیته بین‌المللی نجات و وزیر امور خارجه پیشین بریتانیا می‌گوید که غرب با تحمیل سیاست قحطی بر افغانستان، آسیب‌های فاجعه‌باری به این کشور وارد کرده است.
میلیبند گفته است که اگر آنان می‌خواستند یک دولت شکست خورده ایجاد کنند، نمی‌توانستند ترکیب سیاستی مؤثرتر از آن‌چه در حال حاضر داشتند را داشته باشند.
به گفته او، نباید اجازده داده می‌شد که وضعیت افغانستان این گونه سریع وخیم شود.
میلیبند هشدار داده است که بحران در افغانستان به قدری عمیق است که درخواست سازمان ملل برای ۴ میلیارد دالر در سال جاری، احتمال دارد به ۱۰ میلیارد دالر در سال آینده افزایش یابد.
به باور او، کاری که غرب در حال حاضر انجام می‌دهد، اوضاع حکومت کابل را نه، بلکه وضعیت مردم افغانستان را بدتر می‌کند.
به گفته او، این مردم عادی افغانستان هستند که بهای آن را می‌پردازند.
وی تصریح کرده است: این فقط یک فاجعه انتخابی نیست، بلکه فاجعه شهرت است. این سیاست گرسنگی دادن است.
او گفته است: انتخاب بسیار بی‌رحمانه است. این نیست که آیا به حاکمان کنونی کمک می‌کنید یا خیر، این نیست که به مردم کمک می‌کنید یا نه، این دولتی است که در حال حاضر ۷۵ درصد از هزینه‌های آن به صورت کمک‌های بین‌ المللی بوده و یک شبه تمام شده است.
میلیبند تأکید کرده است که در حال حاضر پولی برای پرداخت حقوق کارمندان وجود ندارد و برخی از معلمان و کارکنان شفاخانه‌ها از ماه اپریل سال گذشته میلادی، معاش نگرفته‌ا
رییس کمیته بین‌المللی نجات با بیان این‌که با اعمال تحریم‌ها بحران نقدینگی نیز به وجود آمده، افزوده است: «بنابر این، هیچ سرمایه‌ای پشتوانه سیستم بانکی ندارد. از این رو هیچ‌کس نمی‌تواند وام دهد یا برای واردات پرداخت کند. در نهایت هیچ تکنوکرات یا متخصصی در بانک مرکزی وجود ندارد. همه آنان رفته‌اند. همه این‌ها را می‌توان بدون ورود به موضوع به رسمیت‌شناختن حکومت کابل انجام داد».
او تأکید کرده است که همه این فشارها با هم سبب انجماد اقتصادی می‌شود.
او کمک‌های بشردوستانه را نیز راه‌حل این بحران ندانسته و تأکید کرده است که باید زیربنای اقتصادی تقویت شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا