آخرین اخباراجتماعافغانستان

غنی، عبدالله؛ استعفا استعفا؛ شعار معترضان در فاریاب


روز گذشته(جمعه، ۱۲ جوزا)، شماری از فعالان جامعه مدنی در شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب گردهم آمده، ضمن تقبیح رویداد خونین روز چهارشنبه کابل، حکومت را در تامین امنیت جان مردم ناتوان خوانده و خواستار استعفای رییس‌جمهور و رییس اجراییه حکومت از قدرت شدند.
معترضان در حالی‌که کاریکاتور رهبری حکومت وحدت ملی را در دست داشتند، شعارهای “اشرف غنی و عبدالله استعفا استعفا”، “قتل عام بس است”، “ما از عملکرد حکومت خسته‌ایم”، “مرگ به تروریستان”، “حاکمان ناکام قاتلان اصلی”، “دستان پلید را از حکومت قطع کنید”، را برضد رهبران حکومت سر دادند.
سید زین‌الدین عابدی، رییس شبکه نهادهای جامعه مدنی، عبدالاحد ایلبیک، معاون شورای ولایتی این ولایت، سید شمس‌الدین، مسئول نهاد اجتماعی “اولوس” و برخی دیگر از جوانان، حکومت را در تامین امنیت جان و مال مردم ناتوان خوانده و گفتند که باید اشرف غنی و عبدالله از قدرت کنار بروند، عاملان انفجار خونین کابل شناسایی و به کیفر برسند و جامعه جهانی در مورد رهبران ناکاره حکومت افغانستان تجدیدنظر کنند.
آنها همچنان حرکت نیروهای امنیتی را در برابر معترضان را محکوم کرده افزودند که رهبران ناکاره پاسخ ملت غم‌زده را با فیر گلوله و گاز اشک‌آور داده و عده‌ای را کشته و زخمی کردند.
معترضان در ختم گردهمایی کاریکاتور رهبران حکومت وحدت ملی را به آتش کشیدند.
در رویداد روز چهارشنبه کابل حدود یکصد نفر جان باختند و بیش از پنجصد تن دیگر زخمی شده‌اند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا