آخرین اخبارافغانستانسیاست

غنی: ارگ جای زورگویی نیست


محمد اشرف غنی در مراسم بزرگداشت از بیست‌وسومین سالگرد شهادت عبدالعلی مزاری که در ارگ برگزار شده بود می‌گوید، ارگ خانه تمام مردم افغانستان است، ما چند روزی در این جا مهمان هستیم و ارگ جای زور گویی نیست بلکه محل خدمت به مردم و کشور افغانستان است.
به گزارش خبرگزاری دید، رییس جمهور غنی در مجلس بزرگداشت از سالروز شهادت عبدالعلی مزاری با اشاره به آرمان‌های شهید وحدت ملی گفت: عبدالعلی مزاری خود را برای مردمش قربانی کرد، آرمان او عدالت اجتماعی و رسیدن مردم به حقوق شهروندی‌شان بود که در قانون اساسی افغانستان، انعکاس شهید مزاری دیده می‌شود.
آقای غنی همچنان گفت که وی امیدوار است، مردم افغانستان بفهمند که حکومت وحدت ملی به دنبال رسیدن به یک صلح پایدار در کشور است.
او گفت:« ارگ ریاست جمهوری خانه تمام مردم افغانستان است، ما چند روزی در این جا مهمان هستیم و ارگ جای زور گویی نیست بلکه محل خدمت به مردم و کشور افغانستان است.»
وی با اشاره به محرومیت مناطق مرکزی افغانستان افزود:« زندان جغرافیایی افغانستان مرکزی در حال شکستن است و هیچ قدرت نمی‌تواند که افغانستان مرکزی را دوباره به زندان ببرد. حاجی‌گک تنها ۲۰۰ ملیون تُن آهن دارد چطور افغانستان مرکزی آباد نشود؟»
رییس جمهور غنی با تاکید به اجماع ملی مردم افغانستان گفت که اجماع ملی باید دردهای مشترک همه اقوام افغانستان را تبارز دهد و سیاست‌مداران کشور باید درک تاریخی داشته باشند تا درد مردم افغانستان را که تاریخ بیان‌گر آن است درک کنند.
آقای غنی در ادامه افزود:« فقر و بیکاری گریبان‌گیر مردم افغانستان است، ملتی‌ که یک سوم آن شبانه گرسنه می‌خوابد نیاز به توجه دارد و حکومت در برابر مردم مسئول است، آرمان عبدالعلی مزاری نقشه راه را برای حکومت وحدت ملی روشن کرده است و ما در تلاش برای ازبین بردن فقر و خودکفایی افغانستان هستیم.»
گفتنی است که حکومت وحدت ملی با مخالفت احزاب و جریان‌های سیاسی مواجه شده و متهم به انحصارگری و تبعیض علیه اقوام افغانستان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا