آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

غنی از نیرو‏های امنیتی خواست به نامزدان با برنامه رای دهند

محمد اشرف غنی در جریان سفرش به ولایت قندهار می‌گوید که صلح خواست و هدف مردم افغانستان است و او نیروهای امنیتی را در این روند به معامله نمی‌گیرد.

محمد اشرف غنی در جریان سفرش به ولایت قندهار می‌گوید که صلح خواست و هدف مردم افغانستان است و او نیروهای امنیتی را در این روند به معامله نمی‌گیرد.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای غنی که در جمعی از سربازان و افسران سپاه ۲۰۵ اتل در قندهار صحبت می‌کرد، همچنان گفت که در صورت تامین صلح، از شمار نیروهای امنیتی در کشور کاسته نخواهد شد.
او همچنان گفت که براساس رهنمودهای لویه‌جرگه‌ مشورتی صلح، موضوع صلح را دنبال کرده و به پیش می‌برد.
به گفته‌ او، نیروهای امنیتی توانسته‌اند هدف دشمن برای سرنگونی حکومت و تجزیه‌ افغانستان را خنثی کنند.
آقای غنی علاوه کرد برای هر سربازی که بیش‌تر از سه سال خدمت کرده و نیز سربازی که در میدان جنگ حضور دارد، ترفیع در نظر گرفته شود.
آقای غنی همچنان گفت که نیروهای امنیتی در شش ماه اخیر توانسته‌اند از حالت دفاعی برآمده و حالت تهاجمی اختیار کنند.
غنی با اشاره به انتخابات ریاست‌ جمهوری نیز گفت که نیروهای امنیتی باید بی‌طرفی کامل‌شان را در این روند حفظ کرده و به نامزدی که دارای طرح و برنامه باشد، رای بدهند.
او در عین حال از نیروهای امنیتی خواست که به گونه‌ کامل امنیت انتخابات را تامین کنند.
آقای غنی در بخشی از سخنانش از ادارات محلی و نهادهای امنیتی نیز خواست که زمینه‌ انتقال محترمانه‌‌ آن‌عده از سربازانی را که در جنگ کشته می‌شوند، به ولایات‌شان فراهم کرده و برای درمان سربازان زخمی‌شده نیز اقدام کنند.
گفتنی است که اشرف غنی صبح دیروز در رأس یک هیئت بلندرتبه‌ دولتی به ولایت قندهار رفته است. او در جریان سفرش به این ولایت چندین پروژه از جمله شبکه‌ تولید برق آفتابی با ظرفیت ۳۰ میگاوات برق در این ولایت را افتتاح کرده است. این پروژه ۳۹ میلیون دالر هزینه برداشته که از بودجه‌ سکتور خصوصی و سب‌سایدی وزارت مالیه‌ کشور پرداخت شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا