آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستانسیاستگزارش

غنی: استقلال دادستانی اصل مهم برای امنیت و ثبات است

در گذشته، برنامه ستاژ و آموزش‌های عملی برای دادستانان تنها به کابل محدود بود، اما این دادستانان دوماه در کابل و شش‌ ماه در ولایت خویش دوره ستاژ را سپری کرده‌اند که دستاورد بزرگ می‌باشد.


محمد اشرف غنی رییس ‌جمهور کشور روز گذشته در کنفرانس ملی مبارزه با خشونت علیه زنان که در ارگ برگزار گردید، سخنرانی کرد.
در این کنفرانس که به ابتکار دادستانی‌کل برگزار گردید و در آن برعلاوه بانوی اول، شماری از مقامات بلندپایه دولتی و دادستانان کشور نیز اشتراک داشتند
فرید حمیدی دادستان ‌کل گفت که دسترسی به عدالت مهم است و به همین دلیل تمرکز بیشتر ما روی تامین عدالت در ولسوالی‌های نا‌امن خواهد بود.
وی ابراز امیدواری کرد که با گماشتن ۲۴۲ دادستان که ۹۳ تَن آن زنان می‌باشند، میزان دسترسی زنان به عدالت افزایش خواهد یافت.
دادستان‌ کل افزود که در گذشته، برنامه ستاژ و آموزش‌های عملی برای دادستانان تنها به کابل محدود بود، اما این دادستانان دوماه در کابل و شش‌ ماه در ولایت خویش دوره ستاژ را سپری کرده‌اند که دستاورد بزرگ می‌باشد.
وی افزود، با گماشتن این دادستانان در ۱۷ ولسوالی که قبل از این څارنوالی‌ها در آن مناطق فعالیت نداشتند، شروع به کار می‌کنند و در آینده نزدیک در ۵۰ ولسوالی دیگر نیز این دادستانان به‌ فعالیت آغازخواهند کرد و به صورت مجموعی در ۲۹ ولایت کشور، دادستانی‌ها به منظور جلوگیری از خشونت علیه زنان، فعال خواهند شد.
محمد اشرف غنی رییس‌ جمهوری کشور، گماشته‌ شدن دادستانان به خصوص ۹۳ دادستان زن را به آنان تبریک گفت و افزود: شما دادستانان زن و مرد، کسانی هستید که با داشتن دیدگاه مشترک در مقابل هرگونه خشونت ایستادگی می‌کنید.
آقای غنی از تلاش‌های دادستان کل در زمینه تامین عدالت، حاکمیت قانون و شفافیت تشکر کرد و افزود که استقلال دادستانی کل و قوه قضاییه بسیار مهم است، امروز برای شما تحفه با ارزش عطا شد و آن قرآن شریف است که من همواره به آن مراجعه می‌کنم، به همین دلیل دشمن اراده مرا نمی‌تواند بشکند، اراده شما هم‌ باید همین‌گونه استوار باشد.
رییس ‌جمهور افزود، شما تنها مامورین دادستانی نه، بلکه تطبیق‌کننده شریعت و عدالت هستید، اساس عدالت است و اگر عدالت نباشد نظم کائنات برهم می‌خورد، به‌ همین‌خاطر استقلال دادستانی برای تامین امنیت و ثبات، اصل مهم به حساب می‌رود و زمانی‌که عدالت تامین گردد، جنگ به حاشیه می‌رود.
رییس‌ جمهور با اشاره به نقش زنان در جامعه، خطاب به آنان گفت که در چهل‌ سال بحران، فرصت‌های زیادی را از دست داده‌ایم، شما باید در چهارسال این حالت را جبران کنید. زنان افغان نماینده افغانستان نوین و آراسته با ارزش‌های ملی و اسلامی می‌باشند.
وی افزود که شما نسل انتقال از جنگ به ثبات و از خشونت به هم‌پذیری هستید.
رییس ‌جمهور غنی خطاب به دادستانان تازه گماشته ‌شده گفت که این پیام مرا به مردم برسانید که انتخابات برگزار می‌شود و در آن وسیعاً اشتراک نمایند.
آقای غنی گفت: اگر اقتدار در دست مردم نباشد و اصلاحات از بالا آغاز نگردد و مقامات خود را فراتر از قانون بدانند، در آن صورت دولت مشروعیت خود را از دست می‌دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا