آخرین اخبارافغانستانمنطقه

غنی: اقدامات کوچک و ازهم‌پاشیده در مورد قدس کافی نیست


محمد اشرف غنی رییس‌ جمهوری اسلامی افغانستان، بعد از ظهر روز گذشته در نشست فوق‌العاده سران سازمان همکاری کشورهای اسلامی که در شهر استانبول ترکیه برگزار شده ‌بود، اشتراک و سخنرانی کرد.
به نقل از ارگ، رییس‌ جمهور غنی در این نشست طی سخنرانی گفت:« ما در یک لحظه خاص تاریخی گردهم آمده‌ایم که توجه امت اسلامی و جهان، مشترکاً به قدس، حرم شریف و حقوق مردم فلسطین معطوف است.»
وی افزود که قدس به‌عنوان اولین قبله مسلمین و حرم شریف در هسته هویت مسلمانان جهان قرار دارند که سمبول‌های کلیدی تمدن اسلامی محسوب می‌شوند و قلب هر افغان به‌خاطر همدردی و همدلی با برادران و خواهران فلسطینی‌اش می‌تپد.
وی اضافه کرد که با استفاده از فرصت ایجادشده برای همسبتگی بیشتر، باید پلان جامع را جهت کمک به مردم و حکومت فلسطین ترتیب کنیم؛ زیرا اقدامات کوچک و ازهم‌پاشیده دراین خصوص، کافی نمی‌باشد.
آقای غنی با مهم خوانده ختم منازعات میان کشورهای اسلامی بیان داشت: از این مسیر می‌توانیم رهبری واقعی خویش را به اثبات رسانیم وتوانایی مانرا از طریق همین اجماع قوی، به نمایش بگذاریم.
رییس جمهور افغانستان افزود که همگرایی و نزدیکی کشورهای جهان به ویژه کشورهای اسلامی و احترام ویژه به قدس در میان تمام ادیان ابراهیمی تا این حد در گذشته گسترده نبوده است.
داکتر غنی تمام مسلمانان جهان را به بلند کردن صدای اعتراض به صورت متحدانه در مورد مسئله قدس دعوت کرد.
در پایان نشست فوق‌العاده سران سازمان همکاری کشورهای اسلامی، قطعنامه مشترکی از سوی سران دول اشتراک‌کننده، مبنی بر بررسی موضوع به رسمیت‌شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت اسراییل، صادر شد.
در اعلامیه نشست فوق‌العاده سازمان همکاری کشورهای اسلامی، اقدام ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسراییل؛ محکوم شده و تهدیدی جدی در برابر صلح و امنیت خاورمیانه خوانده شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا