آخرین اخبارافغانستانسیاستمنطقه

غنی به نشست تاشکند رفت

محمد اشرف غنی رییس‌‌ جمهوری افغانستان در راس یک هیئت عالی‌رتبه برای اشتراک در« کنفرانس بین‌المللی تاشکند در مورد صلح، همکاری در بخش امنیتی و همکاری متقابل منطقوی» به تاشکند رفت.
به گزارش خبرگاری دید، براساس اعلام ارگ محمد اشرف غنی در این سفر علاوه بر اشتراک و سخنرانی در این نشست با شوکت میرضیایف، رییس‌‌جمهور ازبیکستان درباره گسترش روابط و همکاری‌ها درعرصه‌های مختلف بحث و تبادل نظر خواهند کرد.
در این سفر آقای غنی با فدریکا موگرینی، مسول روابط خارجی و نماینده ویژه اتحادیه اروپا و برخی نمایندگان کشورهای اشتراک‌کننده نیز دیدار خواهد کرد.
صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه، محمدحنیف اتمر مشاور امنیت ملی، اکلیل حکیمی وزیر مالیه، همایون قیومی مشاور ارشد رییس‌ جمهور در امور زیربناها، محمداکرم خپلواک رییس دبیر خانه شورای عالی صلح وحکمت‌خلیل کرزی معاون سیاسی وزارت امور خارجه او را همراهی می‌کنند.
قرار است «نشست بین‌المللی تاشکند» در مورد صلح و امنیت افغانستان در ازبیکستان امروز سه‌شنبه، برگزار شود و نمایندگان پنج کشور آسیای میانه، اتحادیه اروپا و سازمان ملل در آن شرکت کنند.
در این کنفرانس، علاوه بر مسایل افغانستان، شرکت کنندگان درباره همکاری منطقه‌ا‌ی و مبارزه با تروریزم نیز با هم بحث خواهند کرد.
این نشست به منظور تامین صلح در حالی برگزار می‌شود که وزارت خارجه کشور اعلام کرده، از طالبان دعوت نشده است تا در این نشست شرکت کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا