آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

رییس جمهور غنی در نشست آنلاین جنبش عدم انسلاک، خواستار آتش‌بس از سوی طالبان شد

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور در نشست آنلاین گروه تماس کشورهای عضو جنبش عدم انسلاک که به خاطر هماهنگی بیشتر در راستای مبارزه با ویروس کرونا به ابتکار الهام علی‌اوف رییس جمهور آذربایجان در شهر باکو برگزار گردیده بود، اشتراک و سخنرانی کرد.

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور در نشست آنلاین گروه تماس کشورهای عضو جنبش عدم انسلاک که به خاطر هماهنگی بیشتر در راستای مبارزه با ویروس کرونا به ابتکار الهام علی‌اوف رییس جمهور آذربایجان در شهر باکو برگزار گردیده بود، اشتراک و سخنرانی کرد.
به نقل از ارگ، در این نشست برعلاوه رییس جمهور غنی و الهام علی‌اوف رییس جمهور آذربایجان، سران دول و حکومات عضو این سازمان و نهادهای بین‌المللی در سخنرانی‌های شان، دیدگاه‌های خویش را در خصوص هماهنگی بیشتر در زمینۀ مبارزۀ با شیوع ویروس کرونا، ابراز کردند.
ابتدا الهام علی‌اوف رییس جمهور آذربایجان صحبت کرد و از کشورهای عضو جنبش عدم انسلاک خواست تا در هماهنگی، همبستگی و اتحاد با چالش‌های ناشی از ویروس کرونا مبارزه کنند و تلاش‌های خود را در این زمینه منسجم سازند.
وی همچنان از اقدامات حکومت آذربایجان در راستای مبارزه با ویروس کرونا یاد آوری کرد و افزود که میان کشورهای عضو جنبش عدم انسلاک نسبت به هر زمان دیگر همبستگی و اتحاد به خاطر فایق آمدن با این چالش، محسوس است.
آنتونیو گوترش سرمنشی سازمان ملل متحد صحبت کرد و از ابتکار کشورهای عضو جنبش عدم انسلاک به خاطر برگزاری این نشست تشکر کرده، گفت که کووید- ۱۹ زندگی میلیون‌ها انسان را در جهان آسیب رسانیده است و برای مقابله با آن به تلاش‌های هماهنگ به سطح جهان نیاز می‌باشد.
وی با اشاره بر این که سازمان صحی جهان با تمام کشورها به خاطر مقابله با ویروس کرونا کار می‌کند، از کشورهای جهان خواست تا چالش‌های اجتماعی و اقتصادی شان را مدیریت کنند.
در این نشست، رییس کمیسیون اتحادیه اروپا روی بسیج و هماهنگ نمودن تلاش‌های جهان در امر مبارزه با ویروس کرونا و همکاری این اتحادیه برای مقابله با ویروس کرونا، نیز صحبت کرد.
در همین حال، رییس جمهور غنی در سخنرانی خویش در این نشست با اشاره به پیامدهای منفی ویروس کرونا برای جهان به ویژه کشورهای جنبش عدم انسلاک گفت: اندازه و محدودۀ تاثیر مخرب و مختل کنندۀ این ویروس نیازمند پاسخ جمعی قوی از طریق تلاش‌های مشترک، پذیرش سختی‌ها، ترویج روحیه همبستگی، تقویت بافت‌های شهروندی و اتخاذ استراتژی مبتنی بر همکاری در سطح منطقه و بین‌الملل می‌باشد.
رییس جمهور غنی گفت: برای ارج گزاری به ماهیت عدم انسلاک، نیاز است که انسجام و همسویی لازم را در راستای همکاری‌های ملی و چندجانبه و همبستگی در مقابل کوید- ۱۹ ایجاد نموده و برای محافظت از دستاوردهای جمعی جنبش عدم انسلاک در راستای مبارزه با فقر، گرسنگی، محرومیت، نابرابری و بی‌ثباتی اراده قوی داشته باشیم.
رییس جمهور با بیان این که جنگ تاثیرات منفی بالای تلاش‌های ما در راستای مبارزه با ویروس کرونا گذاشته است، گفت که طالبان باید آتش‌بس بشری را بپذیرند و من از تمام کشورهای عضو جنبش عدم انسلاک می‌خواهم که بالای طالبان صدا بزنند که از خشونت غیرمنطقی شان دست بکشند و در روند سیاسی به خاطر برقراری صلح و ثبات در افغانستان و منطقه یکجا شوند.
رییس جمهور در اخیر سخنانش گفت که ما مردم افغانستان که صدمات زیادی از جنگ ۴۰ سالۀ نیابتی متقبل شده‌ایم، می‌خواهیم کشور ما به بستر همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مبدل گردد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا