آخرین اخبارافغانستان

غنی در دیدار با بزرگان جهادی: امیدواریم پالیسی پاکستان تغییر کند


رهبران و بزرگان سیاسی و جهادی، شام روز گذشته طی یک نشست مشورتی در ارگ، پیرامون اوضاع جاری کشور، مسایل منطقه‎ای، اصلاحات در بخش‎های مختلف، سفر وزیر امور خارجه امریکا به افغانستان و سفر رییس‌جمهور غنی به هند، با حکومت بحث و گفت‎وگو کردند.
رییس‎جمهور غنی با شاره به مشوره‎های پیشین بزرگان سیاسی و جهادی که بر اساس آن، مذاکرات دولت-دولت با پاکستان آغاز شد می‎گوید:« مذاکرات دولت با دولت را با پاکستان آغاز کردیم و امیدواریم در پالیسی پاکستان نسبت به وضعیت امنیتی افغانستان تغییر به وجود آید.»
آقای غنی تاکید می‎کند که هدف سفرش به هند، گسترش اجماع و همکاری منطقه‏ای است تا روابط افغانستان با کشورهای منطقه، به ویژه هند در تمام عرصه‎ها بیشتر تحکیم یابد.
در همین حال، عبدالله عبدالله رییس اجرایی، که هم در این نشست حضور داشت می‎گوید:« استفاد موثر از فرصت‎های ایجاد شده و همچنان اتحاد و اتفاق قشر سیاسی برای حل مشکلات و برون‎رفت از بحران‎های چند دهه اخیر گام موثر است.»
به گفته رییس اجرایی، برای حل مشکلات باید تدابیر و کار مشترک صورت بگیرد.
از سویی‎هم، رهبران و بزرگان سیاسی و جهادی کشور با ابراز خرسندی از مشورت در مسایل ملی، اقدامات و تلاش‎های رهبری حکومت وحدت ملی را در راستای برقراری صلح و ثبات، اصلاحات، رشد اقتصادی و رفاه مردم مورد ستایش قرار دادند.
شماری از رهبران و بزرگان سیاسی و جهادی کشور ضمن تاکید بر تداوم نشست‎های مشورتی گفتند که آماد هرگونه همکاری با حکومت هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا