اسلایدشوافغانستانسیاست

غنی: طالبان نمی‎توانند خواسته‎های شان را با خشونت تحمیل کنند


رییس‎جمهور غنی در یک کنفرانس مشترک خبری با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو و جیمز متیس، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا در کابل تاکید کرد که طالبان و هیچ گروه تروریستی دیگر نمی‎توانند خواسته‎های شان را از راه خشونت و زور به حکومت افغانستان تحمیل کنند.
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو و جیمز متیس، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا، امروز، طی یک سفر از قبل اعلام‌ناشده وارد کابل شدند و در یک نشست خبری با رییس‎جمهور غنی شرکت کردند.
آقای غنی گفت:« اکنون بهترین فرصت برای مخالفان مسلح است که به روند صلح بپیوندند، آن‌ها اکنون دو راه دارند با به روند صلح یکجا شوند یا در خدمت بیگانه‎ها باشند که محکوم به نابودی‌اند.»
از سوی هم دبیرکل ناتو می‎گوید، با آن‌که ناتو از روند صلح به رهبری افغان‎ها حمایت می‎کند، ولی طالبان باید بدانند که در میدان جنگ برنده نخواهند شد.
آقای استولتنبرگ افزود:« خروج ناتو باعث بی‌ثباتی در منطقه می‎شود.»
در همین حال، جیمز متیس با تاکید بر نابودی کامل هراس‎افکنی در منطقه و افغانستان گفت که راهبرد جدید ایالات متحده اجازه نمی‎دهد که طالبان، القاعده و دیگر گروه‎های تروریستی به هدف‎شان برسند.
آقای متیس افزود، تا زمانی که طالبان بجنگند با فشار بیشتر امریکا مواجه خواهند شد.
گفتنی است که براساس راهبرد جدید امریکا برای افغانستان بر مقابله نظامی با گروه‎های تروریستی تاکید شده و شماری از کشورهای عضو ناتو هم حاضر به فرستادن سربازان بیشتر به افغانستان شده‎اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا