آخرین اخبارافغانستانسیاست

غنی: هیچ‌کس حق مداخله در انتخابات را ندارد

جلسه‌ای به منظور بحث روی آمادگی‌های کمیسیون مستقل انتخابات برای برگزاری انتخابات به ریاست محمد اشرف غنی رییس‌ جمهوری اسلامی افغانستان، شام دیروز در قصر گل‌خانه ارگ دایر گردید.
به گزارش خبرگزاری دید، دراین جلسه که محمد سرور دانش معاون دوم رییس‌جمهور، داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی، مسئولین کمیسیون مستقل انتخابات، برخی سفرا و نماینده سازمان ملل متحد برای افغانستان نیز حضور داشتند، در مورد آمادگی‌های برگزاری انتخابات بحث‌شد.
رییس ‌جمهور غنی بر استقلالیت کمیسیون مستقل انتخابات تأکید کرد و گفت که به هیچ‌کس فرصت مداخله در پروسه ملی انتخابات داده نمی‌شود و حکومت متعهد به برگزاری انتخابات در زمان معین آن می‌باشد و نیز از روند مذکور حمایت همه‌جانبه می‌نماید.
در همین حال، گلاجان‌عبدالبدیع صیاد رییس کمیسیون مستقل انتخابات درخصوص پیشرفت‌ها و آمادگی آن نهاد برای برگزاری انتخابات ولسی‌جرگه و شوراهای ولسوالی‌ها صحبت کرد و اطمینان‌داد که انتخابات در زمان معین آن برگزار خواهد شد.
مسئولین کمیسیون مستقل انتخابات گفتند که این نهاد در روزهای آینده جدول زمانی و آمادگی‌های برگزاری انتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی را اعلام خواهد کرد.
گفتنی است که کمیسیون انتخابات قابل قبول برای جناح‌های سیاسی منتقد حکومت نیست و آن‌ها حکومت را به تلاش برای مهندسی انتخابات‌های بعدی متهم می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا