آخرین اخبارافغانستانسیاست

غنی و عبدالله نماینده مردم افغانستان نیستند

عبدالجبار تقوا والی پیشین کابل و رییس انجمن والیان افغانستان می‏گوید، محمد اشرف ‏غنی و داکتر عبدالله در حکومت وحدت ملی نماینده مردم افغانستان نیستند.
آقای تقوا با انتقاد از عمل‎کرد رهبران حکومت می‏گوید، حکومت فعلی دموکراسی را خفه کرده است و به خواست‏های مشروع مردم که با رای آنها به ارگ و قصر سیپدار رسیده‎اند هیچ‎توجه ندارد.
به گزارش خبرگزاری دید، رییس انجمن والیان افغانستان که در کنفرانس یک روزه زیر عنوان « شکوه ایستادگی در خزان توطئه‌ها » سخنرانی می‏کرد رهبران جهادی و سیاسی کشور را به وحدت ملی فراخواند و افزود که افغانستان سرزمین واحد تمام اقوام باهم برادر است.
آقای تقوا با اشاره به حوادث مرگبار اخیر در کشور می‏افزاید: «عبدالله و غنی میان صد‏ها محافظ در ارگ و سیپدار پنهان شده‌اند و مردم در نقاط مختلف با ترس و وحشت زندگی‏می‏کنند.»
در همین حال، والی پیشین کابل در تماس به خبرهایی مبنی بر فراخوان لویه جرگه از سوی حامد کرزی، بیان می‏دارد که لویه جرگه باید دو سال پیش برگزار می‏شد و اکنون زمان برگزاری آن نیست.
گفتنی است که کارنامه سه ساله حکومت وحدت ملی و آنچه که تلاش این حکومت در راستای انحصارگری، توطیه علیه شخصیت‎های ملی، تبارگرایی و حمایت از داعش خوانده می‎شود، اعتراض جناح‎های مختلف سیاسی را برانگیخته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا