آخرین اخبارافغانستانسیاست

غنی پکتیا رفت

محمد اشرف غنی رییس‌ جمهور کشور به ‌منظور افتتاح «سب‌ استیشن» پکتیا و افتتاح کار جاده گردیز- زرمت، شهرک شهدا، معلمین و مامورین، پارک صنعتی پکتیا، ساختمان نو فرماندهی پولیس و بررسی وضعیت عمومی امنیتی، صبح امروز وارد ولایت پکتیا شد.
وی پس از معاینه قطعه تشریفات نظامی، در جلسه امنیتی که در آن مسئولان ارشد نظامی کشور حضورداشتند، اشتراک کرد و گزارش اجراآت اخیر را در رابطه به ‌پلان‌های امنیتی بررسی کرد.
مسئولان امنیتی ضمن قدردانی از رییس‌ جمهور کشور به‌خاطر توجه به‌ مسایل امنیتی و ارایه گزارش مفصل امنیتی ولایت پکتیا، اطمینان دادند که نیروهای ملی، امنیتی و دفاعی با تشریک مساعی و انسجام کامل برای دفع و طرد دشمن و خثنی ‌نمودن دسیسه‌های آن‌ها از هیچ‌ نوع تلاش دریغ نمی‌کنند.
هرچند سفرهای این چنینی در عرف حکومت‌ها جزء تشریفات حکومتی به شمار می‌رود، ولی آگاهان به این باورند که این سفر آقای غنی پیش از فرارسیدن انتخابات پارلمانی هدفی سیاسی را دنبال می‌کند.
همایون همایون منتقد جدی حکومت آقای غنی از ولایات جنوبی است و کارشناسان احتمال می‌دهند که آقای غنی برای یارکشی سیاسی و تضعیف صف منتقدان حکومت به جنوبی سفر کرده است.
گفتنی است که ولایات جنوبی کشور جزء مناطق ناامن به شمار رفته و هرازگاهی شاهد حملات گسترده مخالفان مسلح دولت بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا