آخرین اخبارافغانستانگزارش

غور زیر تهدید جدی طالبان؛ طرح حمله بالای ولایت و امنیت ملی!

برخی از اعضای شورای ولایتی غور تایید می‌کنند که مخالفان مسلح دولت قصد دارند بالای چهار اداره بزرگ دولتی این ولایت حملات انتحاری و تروریستی انجام دهند.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالحمید ناطقی، عضو شورای ولایتی غور ضمن تایید این خبر می‌گوید: از سه ماه بدین‌سو حرف‌های ضد و نقیضی مطرح است که جنگ‌جویان طالب می‌خواهند بالای ریاست امنیت ملی، دفتر ولایت، فرماندهی پولیس و شورای ولایتی غور حمله کنند.
او افزود که بروز اساسی حملات طالبان بالای ادارات دولتی ناشی بر استراتژی جدی‌شان تناسب به گذشته عنوان شده‌است.
ناطقی بیان می‌دارد در گذشته اعضای گروه طالبان جنگ میدانی و گروگان‌گیری انجام می‌دادند، اما حالا حملات انتحاری و انفجاری بالای ادارات و اماکن دولتی طراحی و سازماندهی می‌کنند.
وی، در ادامه گفت که طالبان در ولایت غور توانایی آن را ندارند که طراحی حملات انتحاری و انفجاری را سازماندهی کنند و افرادی ‌که دست به چنین کاری می‌زنند طالبان یا افراد اجیر کشور پاکستان می‌باشند.
این عضو شورای ولایتی غور می‌افزاید پاکستان برخی افراد را تنظیم می‌کند تا در افغانستان – غور انتحار و انفجار کنند تا برنامه‌های کشورش در افغانستان پیاده و اجرا شود.
به گفته وی، اکثر افراد انتحار کننده پاکستانی هستند که خود را در ولایات افغانستان انتحار و انفجار می‌کنند.
بنابرگفته‌های ناطقی ارگان‌های کشفی و استخباراتی پیرامون این موضوع شدیدا کار می‌کنند تا ولایت غور در فضای امن و آباد برای مردم باشد.
در همین حال عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور می‌گوید: مخالفان مسلح دولت همیشه به دنبال خالی‌گاه هستند تا اهداف شان را بالای مردم و نیروهای امنیتی انجام دهند.
به گفته او، حرف‌های در پیوند به حملات طالبان بالای ادارات دولتی ولایت غور مطرح است، اما گروه طالبان آنقدر نیست که در برابر نیروهای امنیتی غالب شوند.
او گفت که نیروهای امنیتی – دفاعی ولایت غور آماده‌گی کاملی را پیرامون دفاع از ادارات دولتی و… دارند.
حالا طالبان از نبردهای رویارویی با نیروهای امنیتی خسته شدند و در حال حاضر از سیستم انتحار و انفجار در بخش‌های گوناگون استفاده می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا