آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاستصلح

غیابت اشرف غنی در میدان مناظره با عبدالله؛ دلیل چه بود؟

محمد اشرف غنی در آخرین دقایق مناظره با عبدالله عبدالله پا پس کشید و دلیل آنرا بی‌برنامگی تیم مقابل عنوان کرد.

محمد اشرف غنی در آخرین دقایق مناظره با عبدالله عبدالله پا پس کشید و دلیل آنرا بی‌برنامگی تیم مقابل عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، قرار بود شب گذشته مناظره‌ای بین محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله در یکی از تلویزیون‌های خصوصی برگزار شود، اما در آخرین دقایق آقای غنی از حضور در این مناظره خودداری کرد.
در همین حال تیم دولت‌ساز به رهبری محمد اشرف غنی در اعلامیه‌ای گفته است که مردم افغانستان در پنج سال گذشته دیدگاه‌ها، برنامه‌ها، تخصص، توانایی، رهبری و مدیریت رهبری تیم دولت ساز و همچنان جناب داکتر صاحب عبدالله عبدالله را در مسائل ملی و بین‌المللی شاهد بوده‌اند و در این رابطه قضاوت‌های شان را دارند.
به نقل از تیم دولت‌ساز: هدف اصلی مناظره‌ها دسترسی مردم به معلومات برنامه محور می‌باشد، مردم افغانستان طی پنج سال گذشته با کارکرد و نظریات داکتر صاحب عبدالله عبدالله آشنایی کامل دارند، توقع مردم ما این بود که حد اقل در زمان کارزارهای انتخاباتی جناب داکتر صاحب عبدالله برنامه‌های منسجم خویش را به مردم ارایه نماید، که چنین نشد، اما قسمی که مردم شریف ما شاهد ‎هستند در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌ها مرتبط به کمپاین داکتر عبدالله درمورد راه نجات افغانستان کدام برنامه و نظر جدی و جامع مطرح نشده است.
‎تیم دولت‌ساز اعلام کرد: مردم افغانستان حق دارند تا در مورد رهبران خود در روشنایی برنامه‌ها و دیدگاه‌های واضح و مفصل قضاوت نماید. گر چه مناظره دریچه بسیار کوچک را برای توضیح این برنامه‌ها فراهم می‌کند، اما متاسفانه دیده می‌شود که جناب داکتر صاحب عبدالله بیشتر به موضوعات فاقد محتوا پرداخته، اخلاقی مبارزات انتخاباتی را رعایت نه نموده و تمرکز بیشتر شان بالای بحث‌های شخصی و اتهام زنی‌های بی‌بنیاد فردی بوده است، که نشان‌دهنده برخورد سطحی شان در قبال مسائل ملی می‌باشد.
‎این تیم افزوده است: تا زمانی که داکتر صاحب عبدالله عبدالله دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود را جهت فرصت دادن به مردم توضیح ندهد، تیم دولت ساز تصمیم گرفته است تا آن زمان مناظره‌ها را به تعویق بیاندازد.
در همین حال اما این اقدام دولت‌ساز با واکنش‌های مردمی همراه بود.
صادق احراری یکی از شهروندان کابل می‌گوید: غنی ترسيد كه مباد عبدالله از وی طالب تلاوت سوره حمد شود
احراری افزود: در آخرین لحظات، اشرف غنی از حضور در مناظره تلویزیونی با عبدالله عبدالله رییس اجرایی خودداری کرد.
حکیم ظهوری شهروند دیگر کابل می‌گوید: قرار بود که مناظره میان اشرف غنی و عبدالله در تلویزیون آریانا نیوز صورت بگیرد، ولی اشرف غنی حضور نیافت. آیا اقتدار در حکومتداری آن است که آنها به مردم نشان داد و آیا فرد مقتدر چنین افراد می‌تواند باشد؟ البته مبتنی بر واقعیت ‌ای عینی که به چشم سر دیدیم و با نگاه واقع بینانانه باید دید. نشود که ما به نظام مبتنی بر دموکراسی رویایی طرف هستیم.
این شهروندان کشور می‌گویند که حاضر نشدن غنی در مناظره به‌معنی ناتوانی اوست و هیچ دلیلی توجیه‌پذیر نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا