آخرین اخبارافغانستانحقوق بشرخبر های مهمسیاست

شورای مقاومت ملی برای نجات به مناسبت روز جهانی حقوق بشر:

فائق آمدن بر بحران حقوق بشری در کشور بسته به تغییر رویکرد جامعه جهانی نسبت به افغانستان است

خبرگزاری دید: شورای مقاومت ملی برای نجات در اعلامیه به مناسبت روز جهانی حقوق بشر، عبور از بحران حقوق بشری موجود افغانستان را مشروط به تغییر رویکرد جامعه جهانی نسبت به این کشور دانسته است.

این شورا در اعلامیه‌ای که روز یکشنبه(۱۹ قوس) در ویب‌سایت خود نشر کرده، حقوق بشر را مولفه‌ای آسمانی دانسته که در ادیان مختلف بر آن تاکید شده است.

در بخشی از اعلامیه نوشته شده: «متاسفانه بشریت در حالی از روز جهانی  حقوق بشر تجلیل می‌نماید که عملاً ملتی در نتیجه معامله سیاسی و امضای قرار داد ننگینی برای تامین  اهداف ژئوپولیتک بازیگران جهانی در برابر چشمان بهت زده نهادهای متولی رسیدگی به حقوق بشر، از کلیه حقوق اساسی آن محروم گردیده…».

این شورا تصریح کرده که دنیا در حالی از روز جهانی حقوق بشر تجلیل می‌کند که « مردم افغانستان از حقوق بنیادین شان مبنی بر حق مصئونیت حیاتی، حق اختیار، حق آزادی بیان، حق آموزش و کار و حق تعیین سرنوشت سیاسی شان برای انتخاب نظام سیاسی مورد نظر شان، با تفسیر جاهلی از مفاهیم فرهنگ و دین، توسط طالبان محروم گردیده اند».

اعلامیه: «تجلیل از روز جهانی حقوق بشر، در حالی‌که بخش‌هایی از پیکره جهان از جمله کشور ما به دلیل اعمال ظلم و نقض حقوق بشر ضجه می‌کشند و مردم قادر به حمایت از وجود انسانی شان نیستند، پرسشی است که وجدان جمعی بشریت را می آزارد».

این جریان سیاسی «تغییر» در وضعیت حقوق بشری مردم افغانستان را وابسته به تغییر اصولی در رویکرد جامعه جهانی نسبت به افغانستان دانسته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا