آخرین اخبارافغانستان

فاجعه «میرزاولنگ» عمیق‌تر شده است!


عضو شورای ولایتی سرپل می‌گوید که هنوز هم بیش از ۱۵۰ خانواده از باشندگان میرزاولنگ( به شمول زنان و کودکان) در اسارت هراس‌افکنان قرار دارند.
مجاهد زاده بلخابی، عضو شورای ولایتی سرپل در گفت‌وگو با خبرگزاری دید، ضمن نگرانی از وضعیت در این ولایت گفت:« دره میرزاولنگ، هنوز هم در تصرف هراس‌افکنان طالب و داعش قرار دارد.»
به گفته وی، بیش از ۱۵۰ خانواده از ساکنان این منطقه توسط هراس‌افکنان اسیر گرفته شده‌اند و تعداد افراد ملکی کشته‌شده به ۵۸ تن رسیده است.
این عضو شورای ولایتی سرپل افزود: نزدیک به ۳۰۰ فامیل از باشندگان روستای میرزاولنگ به مرکز ولسوالی صیاد و شهر سرپل منتقل شده و به صورت پراکنده در خانه‌های مردم و مساجد سکونت گزیده‌اند.
مجاهد زاده بلخابی گفت: مسئولان مرکز تاهنوز فقط وعده کمک و همکاری در آینده نزدیک را داده‌اند و هیچ اقدام موثری در این راستا صورت نگرفته است.
دره استراتژیک میرزاولنگ بعد از دو سال استقامت در برابر هراس‌افکنان روز شنبه( ۱۴ اسد) به تصرف هراس‌افکنان درآمد. طالبان و داعشیان با تبانی به صورت گروهی به این روستا حمله کرده و ساکنان بی‌دفاع این روستا را به صورت بی‌رحمانه قتل عام کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا