آخرین اخباراجتماعافغانستان

فاروق فیضی خبرنگار هراتی فوت کرد

فاروق فیضی خبرنگار برجسته و سرشناس کشور، پس از بیش از یک سال دست‎وپنجه نرم‌کردن با بیماری سرطان، شب گذشته چشم از جهان بست.
به گزارش خبرگزاری دید، به این مناست از رئیس جمهوری افغانستان گرفته تا دیگر مقامات بلندپایه کشور پیام‌های تسلیت نشر نموده و نبود وی را یک ضایعه بزرگ در جامعه رسانه‌ای دانستند.
در پیام رییس‎جمهور غنی آمده است که مرحوم فاروق فیضی ژورنالست و خبرنگار فعال و ورزیده افغانستان بود که قسمتی از عمر گران‌بهایش را در راه نهادینه‌ساختن آزادی بیان و اطلاعات، سپری کرد.
همچنان گفته شده که او صادقانه در عرصه کار رسانه‌‎ای قدم نهاد و از طریق مسلک مقدس خبرنگاری، جهت انعکاس واقعیت‌های عینی جامعه، تلاش‌های فراوان کرد که سرانجام مریضی لاعلاج، دیگر فرصت خدمت‌گزاری را از وی گرفت.
آقای غنی در این پیام نبود فاروق فیضی را به مثابه جوان مسلکی و آگاه عرصه خبرنگاری، برای جامعه رسانه‌‎ای افغانستان یک ضایعه بزرگ خوانده است.
فاروق فیضی از جمله نخستین خبرنگاران حرفه‎ای بود که تقریبا دوازده سال قبل، بعد از فراغت از دانشکده ژورنالیزم دانشگاه هرات کار خبرنگاری را با امکانات اندک، در ولایت هرات آغاز کرد و در مدت کارش در رسانه‌های صوتی، تصویری و نوشتاری خوب درخشید و سر انجام شب گذشته به اثر مریضی سرطان جان باخت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا