آخرین اخبارافغانستان

فاز اول و دوم شاهراه مزار– کندز به بهره‌برداری رسید

فاز اول و دوم جاده خلم- شهر کندز، با حضور عطا محمد نور، والی بلخ و انجنیر محمود بلیغ، وزیر فواید عامه کشور، امروز به بهره‌برداری سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری دید، این جاده با طول ۵۸ کیلومتر، عرض ۱۰ متر به شکل معیاری و با هزینه ۴۰٫۹ میلیون دالر از کمک‌های کشور آلمان ساخته شده و به بهره‌برداری رسید.

انجنیر محمود بلیغ، وزیر فواید عامه در مراسم افتتاحیه این جاده در مزار شریف، گفت: فاز اول و دوم این جاده که با طول ۵۸ کیلومتر، در ساحات ولایت بلخ موقعیت دارد، کار ساخت آن تکمیل شده‌است.

وزیر فواید عامه همچنان گفت: کار ساخت فاز سوم و چهارم این جاده که در ساحات ولایت کندز موقعیت دارد نیز بزودی آغاز خواهد شد.

وی افزود: فاز سوم شامل ۲۳ کیلومتر با هزینه ۲۳ میلیون یورو تحت پلان بازسازی است و فاز چهارم شامل ۱۷ کیلومتر جاده با هزینه ۲۷ میلیون یورو بزودی قرارداد خواهد شد.

عطا محمد نور، والی بلخ ضمن ابراز رضایت از کیفیت پروژه مذکور و قدردانی از نهادهای امنیتی و مردم ولسوالی خلم به منظورهمکاری در اعمار جاده مذکور، گفت: با وصل‌شدن مزار شریف به شهر کندز از طریق این جاده، راه بین مزار– کندز، ۱۰۰ کیلومتر نزدیک‌تر خواهد شد که تاثیرات مثبتی بالای هزینه انتقال کالا و رشد تجارت و اقتصاد مردم ولایات شمال خواهد داشت.

گفتنی است که در حال حاضر، جاده ارتباطی ولایت بلخ به کندز از مسیر شاهراه مزار-کابل از ولایت بغلان جدا می‌شود که  نزدیک ۳۰۰ کیلومتر فاصله دارد. گفته می‌شود که در صورت باز شدن مسیر خلم– کندز، فاصله میان مزار شریف و شهر کندز به ۱۸۰ کیلومتر کاهش خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا