آخرین اخبارافغانستانزنانسیاست

محمد محقق:

فاطمه زهرا نماد جایگاه زن در اسلام است/ منع کار و تحصیل زنان خلاف سیره امهات‌المومنین است

خبرگزاری دید: محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان در پیامی به مناسبت سالروز میلاد فاطمه زهرا دختر پیامبر اسلام می‌گوید که فاطمه نماد جایگاه واقعی زن در دین اسلام است.

محقق در این پیام ضمن تبریک و تهنیت میلاد فاطمه زهرا به مسلمانان و جهان، نسبت به وضعیت زنان در افغانستان نیز موضع گرفته و آن را خلاف ارزش‌ها و سنت پیامبر اسلام خوانده است.

محقق نوشته: «فاطمه نماد واقعی زن مسلمان و احترام به زن و جایگاه آن در آیین جاودانه و انسان ساز اسلام است….».

آقای محقق در ادامه افزوده: «پیامبر با این احترام گذاشتن به فاطمه که یک دختر است و در نهایت یک زن و مادر است احترام  دین مبین اسلام را نسبت به زنان به نمایش گذاشته است …. و پیام جاودانه‌ای است برای تمام نسل‌های آینده بشر خصوصاً مسلمانان که به مقام زن احترام کنند و زنان را به عنوان برده و متاع شمرده در قید و بند قرار ندهند و اینکه زن بازیچه هوس‌های مردان نیست و جایگاه مادری و رهبری دارد ».

به باور محقق، «نظام‌هایی که در جهان به زنان به حیث یک موجود وسیله ارضای هوس‌های شیطانی و یا متاع و وسیله در آمدهای تجارتی نگاه می‌کنند از جایگاه رفیع زن غافل مانده‌اند».

او در ادامه با انتقاد از منع کار و تحصیل زنان در افغانستان گفته که این سیاست طا-لبان خلاف سنت پیامبر و سیره زنان پیامبر که مادران مومنان است «این کارشان بر خلاف سنت پیامبر است زیرا که زنان پیامبر که امهات المومنین‌اند، در عرصه علم حدیث، سیاست و تجارت فعال بودند و نیز این اعمال طا-لبان را تمام مراکز دینی معتبر جهان اسلام از جمله دانشگاه الازهر، مخالف اسلام اعلام کرده‌اند».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا