آخرین اخبارجهانسیاست

فایق: نباید مردم افغانستان قربانی غرامت ۱۱ سپتمبر شوند

خبرگزاری دید: سرپرست نمایندگی دایمی افغانستان در ملل متحد گفته است که مردم افغانستان نباید قربانی غرامت حملات ۱۱ سپتمبر شوند، در حالی که این قربانیان شایسته دریافت غرامت هستند.


نصیر احمد فایق امروز دوشنبه(۲۵ اپریل/۶ثور)، در دادگاه ناحیه جنوبی ایالت نیویارک برای حفاظت از ۳٫۵ میلیارد دالر دارایی‎ افغانستان که مورد دعوای شماری از خانواده‏های قربانیان رویداد یازدهم سپتمبر است، این گفته‎ها را مطرح کرد.
در این دادگاه سرپرست نمایند‏گی دایمی افغانستان در سازمان ملل می‏گوید که این پول‏ها دارایی و ملکیت مردم افغانستان است و هیچ شهروند افغانستان در حملات یازدهم سپتمبر دخیل نبوده و هیچ نوع مسئولیت اخلاقی و یا قانونی متوجه شهروندان این کشور نیست.
این دفاعیه زمانی ارایه می‏شود که قرار است دادگاه عالی امریکا در مورد سرنوشت ۳.۵ میلیارد دالری که مورد اقامه دعوای برخی از خانواده‎های قربانیان حادثه یازدهم سپتمبر برای پرداخت جبران خسارت قرار دارد، تصمیم بگیرد.
در ماه فبروری ۲۰۲۲ حکومت جو بایدن طی صدور حکمی ۳.۵ میلیارد دالر را از مجموع ۷ میلیارد دالر مورد دعوا به نفع مردم افغانستان جدا کرد و باقی ۳.۵ میلیارد دالر دیگر را منوط به تصمیم دادگاه گذاشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا