آخرین اخبارجهانمنطقه

فایننشال تایمز: چین از شیوع افراطی‌گری به خاکش هراس دارد

فایننشال تایمز نوشته است که اقدام چین بعد از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان به سختی قابل پیش‌بینی است؛ اما این موضوع چین را نسبت به امنیت همسایه غربی‌اش مسوول می‌سازد.
به نقل از فایننشال تایمز: معمای مشاهده موتر نظامی چین در خاک افغانستان و رد حضور نظامی این کشور از سوی بیجینگ و سپس تایید عملیات مشترک ضد تروریزم با کابل،‌ پیچیده‌تر شده است.
در ادامه این گزارش گفته شده، این افشاگری هم‌زمان با خروج تدریجی نیروهای امریکایی از افغانستان و تلاش چین برای حضور در این کشور جنگ‌زده صورت گرفته است
این روزنامه نوشت: انگیزه چین از دخالت در افغانستان را می‌توان از چند بعد بررسی کرد. در حالی که بسیاری از شرکت‌های چینی در معادن کلیدی و استخراج آن در این کشور مشارکت دارند؛ اما بیجینگ از شیوع افراطی‌گری به خاک این کشور هراس دارد.
چین که متهم به بهره‌گیری از امنیت به وجود آمده افغانستان از سوی نظامیان مریکایی است، باید در صورت خروج نیروهای امریکا از خاک افغانستان آماده اقدامات لازم باشد.
فایننشال‌تایمز نوشت: بسیار دشوار است که اقدام چین در صورت خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را پیش‌بینی کنیم، موضوعی که این کشور را مجبور خواهد کرد، در مورد امنیت همسایه غربی خود مسوولیتی را برعهده بگیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا